Comisia European (CE) si Volkswagen au ajuns la un acord prin care proprietarii de vehicule diesel VW obtin o garantie extins pe doi ani, dar fr compensatii financiare, transmit Bloomberg, Reuters si publicatia german Handelsblatt.
Dup luni de negocieri dure, CE nu a reusit s obtin despgubiri de la Volkswagen pentru clientii europeni afectati de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). n schimb, Executivul comunitar si grupul german au ajuns la un acord in urma cruia proprietarii de vehicule diesel VW vor primi o garantie extins pe doi ani asupra componentelor reparate pentru ca motoarele diesel EA189 s indeplineasc standardele privind emisiile. Volkswagen, cel mai mare productor auto european si mondial, este implicat intr-un scandal de amploare dup ce, in toamna anului trecut, a recunoscut c, in perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsific rezultatele testelor antipoluare ale motoa – relor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, 8,5 milioane sunt in Europa. Volkswagen a respins solicitrile privind acordarea de despgubiri clientilor europeni, in timp ce majoritatea detintorilor de vehicule diesel marca VW din SUA vor primi despgubiri cuprinse intre 5.000 si 10.000 de dolari, in functie de valoarea vehiculelor inaintea scandalului Dieselgate. Pan acum, scandalul emisiilor a costat VW aproximativ 22,6 miliarde de euro (25,5 miliarde de dolari), in special plata amenzilor si intelegerilor din SUA. La o intalnire desfsurat in martie la Bruxelles, la care au participat reprezentantii agen – tiilor nationale de protectie a consumatorilor din cele 28 de state membre ale UE, oficialii olandezi au acceptat s preg – teasc o actiune comun in instant’ impotriva VW, a anuntat un purttor de cuvant al comisarului european pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova. Comisarul a incurajat autorittile s foloseasc toate mijloacele pe care le au la dispozitie pentru a-i proteja pe cettenii europeni’, a afirmat purttorul de cuvant Christian Wigand. n ultimele luni, Jourova si alti reprezentanti ai autorittilor de reglementare din UE si-au exprimat frustrarea pentru c nu au reusit s obtin despgubiri de la VW pentru cei 8,5 milioane de detintori de vehicule din Europa. Jourova a promis recent c va continua s fac presiuni pentru ca Volkswagen s ofere consumatorilor europeni mai mult decat repararea vehiculelor. Eforturile comisarului european de a convinge Volkswagen s ii despgubeasc pe consumatorii europeni sunt impiedicate de prevederile UE care acord statelor membre puterea de a impune respectarea normelor. Precedentele tentative de a ajunge la un acord cu Volkswagen s-au soldat cu o promisiune pentru un plan de actiune’ in vederea reparrii vehiculelor afectate. ns, asta este departe de despgubirile de pan la 10.000 de dolari acordate clientilor din SUA. Acest dosar este un subiect dificil din punct de vedere politic, avand in vedere c jumtate dintre autoturismele din Europa au un motor diesel si mii de locuri de munc din regiune au legtur cu aceast tehnologie care a inceput s fie urmrit cu o atentie sporit dup scandalul Dieselgate.