Oficial al Ministerului Transporturilor: „Trebuie suplimentat numărul utilajelor de pe Varianta Ocolitoare Bârlad!”

Cătălin Urtoi, consilierul personal al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, a făcut o nouă vizită pe șantierul Variantei Ocolitoare (VO) a Bârladului pentru a urmări ritmul de lucru al constructorilor și stadiul lucrărilor realizate până acum. Concluzia trasă de acesta la final a fost că, pentru ca investiția să fie inaugurată la 1 decembrie 2023, e nevoie de suplimentarea numărului de utilaje și de muncitori.

După o absență de aproape patru luni, Cătălin Urtoi, consilierul personal al ministrului Transporturilor Sorin Mihai Grindeanu, a făcut joi, 23 martie, o nouă vizită pe șantierul Variantei Ocolitoare Bârlad. Acesta a luat la pas mare parte din traseul obiectivului de investiție aflat în execuție, iar la final a tras și concluzia: lucrările la terasamente sunt în întârziere, așa că e nevoie de suplimentarea numărului de utilaje, camioane și muncitori, dacă antreprenorul vrea să predea lucrarea la 1 decembrie.

„23 martie 2023, ora 17.50. Vin spre Iași, după o zi petrecută pe VO Bârlad, alături de Concelex – antreprenor și primarul municipiului Bârlad. Iată situația în urma analizei făcute la sediul constructorului și după vizita pe teren: 1. Din cele 24 de podețe, 19 sunt finalizate, iar 5 sunt în diverse stadii de execuție și vor fi gata la finalul lunii mai 2023; 2. Pasajul peste calea ferată de la km 0+405 va fi finalizat la sfârșitul lunii iunie 2023; 3. Podul de la km 1+630 va fi finalizat la sfârșitul lunii mai 2023; 4. Podul Trestiana de la km 2+870 este finalizat ca și structură; 5. Pasajul peste calea ferată de la km 6+705 are elevația realizată integral și se așteaptă grinzile. Va fi finalizat la sfârșitul lunii mai 2023; 6. Podul peste Râul Bârlad de la km 7+690 va fi finalizat la sfârșitul lunii mai 2023; 7. Podul peste Râul Simila de la km 9+067 va fi finalizat la sfârșitul lunii aprilie 2023; 8. Din cei 570.000 metri cubi de umplutură la terasamente, mai sunt de executat 200.000 metri cubi; 9. Nu sunt probleme cu gropile de împrumut. Materialul de umplutură este suficient; 10. Toate avizele și autorizațiile pentru relocări de utilități, rețea electrică, apă potabilă, gaz, exproprieri, relocare anexe unitate militară sunt rezolvate, unele dintre ele fiind deja executate; 11. Astăzi (ieri, n.r.) erau în teren 120 de utilaje inclusiv camioane și 100 de angajați”, a anunțat, joi după-amiază, Cătălin Urtoi pe contul său de socializare.

„Concluzie: în urma celor aproape șase ore de teren și discuții la birou, le-am atras atenția că sunt în întârziere cu terasamentele! Le-am solicitat ca, într-o săptămână, să suplimenteze numărul de utilaje, camioane și muncitori. Este obligatoriu ca cei 200.000 metri cubi de umplutură la terasamente să fie finalizați până la sfârșitul lunii iunie 2023, dacă vor să predea această lucrare la 1 decembrie 2023! Le-am atras atenția că, în acest moment, nu au nicio scuză de a întârzia! Voi reveni în șantier peste 30 de zile”, a mai precizat consilierul ministrului.

Reamintim că Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, patru intersecții la nivel și două parcări.

Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.