Lucrările la șoseaua de centură a Bârladului continuă, dar cu probleme

După câteva zile de la reluarea lucrărilor la Variantei de Ocolire (VO) a Bârladului, Ovidiu-Mugurel Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, a verificat personal stadiul investiției. Mulțumit de prestația echipelor SC Transmir SRL Murgeni, după vizita în teren, acesta anunță totuși că a constatat că investiția întâmpină câteva probleme.

În prima parte a săptămânii, Ovidiu-Mugurel Laicu, recent re-numit director al DRDP Iași, a anunțat prin intermediul contului său de socializare că s-a deplasat pe șantierul Variantei de Ocolire a Bârladului, pentru a verifica dacă lucrările reluate pe 19 mai (după o pauză de câteva luni) se desfășoară în ritmul dorit. Acesta precizează că SC Transmir SRL Murgeni, firma care a preluat o parte din lucrările șoselei de centură, dispune atât de utilaje, cât și de forța umană necesară pentru a face față unei investiții de asemenea amploare. Totodată, bârlădeanul Laicu spune că a transmis conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) situația din teren și că a constatat că lucrarea întâmpină unele probleme ce pot duce la întârzieri în execuție.

„Am revenit ieri (23 mai, n.r.) în calitate oficială pe VO Bârlad. Știam că nu se mai lucrează de câteva luni bune, mai exact din toamna lui 2021, am atras atenția la timpul respectiv. Coaliția de guvernare, în mod special PSD și domnul ministru Sorin Grindeanu, are meritul de a debloca din nou acest obiectiv care a fost tratat cu lejeritate de fosta guvernare de dreapta. Pe șantier, lucrurile încep ușor – ușor să se miște, utilajele și forța de muncă sunt mobilizate în câteva puncte și asta datorită faptului că lucrarea a fost preluată în sub-antrepriză de către firma locală Transmir. În urma discuțiilor purtate cu directorul general al Transmir în prezența primarului municipiului Bârlad, am constatat multă determinare și dorință de a recupera întârzierile. Am transmis astăzi (24 mai, n.r.) conducerii CNAIR situația de pe teren și consider că, în perioada următoare, mobilizarea constructorului (subantreprenor) va trebui intensificată. Am constatat că Transmir are forța umană necesară unei lucrări de asemenea anvergură și deține, de asemenea, un parc de utilaje care pot asigura cu succes atacarea tuturor lucrărilor din șantier și, pe cale de consecință, recuperarea întârzierilor”, a scris Ovidiu-Mugurel Laicu pe contul său de facebook.

„Principalele lucrări care se executau ieri (23 mai, n.r.) pe cele două puncte deschise din șantier: – drenuri orizontale la rampele podurilor și geogril; – pernă balast rampă pod. Mobilizarea în privința utilajelor și a forței umane este în creștere (pe măsura intensificării ritmului de lucru și a acordurilor cu antreprenorul). Problemele care sunt la acest moment în șantier: • groapa de împrumut nr. 3 de pe DN 11A trebuie să primească avizul Agenției Naționale de Resurse Naturale; • pasajul de la Direcția Sanitar Veterinară / intersecție cu DC nu are încă avize utilități; • terasamentele sunt practic în stadiu incipient, foarte multe întârzieri; • se mai solicită de către constructor o groapă de împrumut în zona Zorleni – Simila pentru partea de Nord a lucrării. Trebuie să remarc faptul că sunt executate lucrări pe întreg aliniamentul, inclusiv lucrările de artă, ceea ce mă face să cred că subantreprenorul Transmir va mări ritmul execuției, astfel încât să se încadreze în noile termene (extensii de termene) aprobate de conducerea CNAIR. Voi urmări în perioada următoare foarte atent ce se întâmplă cu această investiție”, mai spune directorul DRDP Iași.

În ceea ce privește stadiul investiției, încă din august 2021, în toate comunicările lunare publicate de CNAIR, inclusiv în cea din aprilie 2022, lucrările au fost executate în proporție de 32%.

Reamintim că Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări.

Licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botoșani, însă după câteva luni de la demararea lucrărilor, în toate informările privind stadiul investiției apărea Asocierea SC Tehnic Asist SRL – Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani.

Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

3 COMENTARII

  1. Eu am tot spus”tare mi.e teama ca gasca tradatorolor lui Tataru au facut tot posibilul ca lucrarile acestei mega investitii sa inceteze”..Iata ca practic mi se confirma.Doamne ce lichele au pus mana pe PNL.Si la judet si la Barlad.

    Multumesc bravului primar,sufletul acestei realizari atat de necesare.
    Multimesc PSD.Ai cel putin un vot de la familia mea.
    Doamne ajuta !

    • Primarul este de la PNL. Ma indoiesc ca candidatul de la PSD ar fi muncit mai multe proiecte pana la capat, cum a facut Boros. In 2 ani a facut mai multe decat restul celorlalti in 30 de ani

      • Corect.Fffff corect.Ffff adevarat.Asta spun si eu.Numai ca,din pacate,conducerea PNL Vaslui,in frunte cu politrucul cu apucaturi sovietice,Nelu Tataru,nu stiu ce sa mai faca pentru ai baga bete.n roate bravului si inegalabilului nostru primar.Dumitru Boros.Da,asa este,nici un primar n.a mai facut atatea cate a facut si face dnul Boros !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.