Șefa CNAIR, mulțumită de stadiul lucrărilor la Varianta de Ocolire a Bârladului

Prezentă la Tecuci pentru semnarea contractului de finalizare a șoselei de centură a localității gălățene, Mariana Ioniță, șefa CNAIR, a făcut o vizită în teren și la șantierul Variantei de Ocolire (VO) a Bârladului. După ce a văzut în ce etapă a lucrărilor se află constructorul, aceasta s-a declarat mulțumită că execuția obiectivului de investiție se află în grafic.

Prin intermediul unui comunicat de presă sâmbătă, 17 aprilie, primarul Dumitru Boroș a dorit să-i informeze pe bârlădeni despre stadiul lucrărilor la VO Bârlad. Cu atât mai mult cu cât, în după-amiaza precedentă, edilul șef a avut parte de o vizită „fulger” din partea Marianei Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la șantierul construcției. Aceasta a dorit să vadă în teren cum se prezintă lucrările la viitoarea VO a Bârladului, la aproape nouă luni de la momentul demarării execuției.

Delegația de la București a ajuns la investiția de la Bârlad după ce, în cursul dimineții, a participat, la Tecuci, la semnarea contractului pentru „Construcția variantei de ocolire – rest de executat”. Șefa CNAIR a fost informată că lucrările de la VO Bârlad au intrat, treptat, în cea mai complexă etapă, și anume construcția traversărilor peste calea ferată și a podurilor peste Râul Bârlad. Concluziile conducerii CNAIR au fost că lucrările la noua investiție, unde acum se finalizează amplasamentele a peste 20 de podețe, pe întregul traseu al construcției, sunt în grafic.

„Lucrările de pregătire pentru construcția celor peste 20 de podețe de pe tot traseul construcției se desfășoară în paralel cu cele de la traversările peste Râul Bârlad, unde acum se realizează coloanele de susținere. Mai sunt, inevitabil, chestiuni care țin exclusiv de situația din teren și care necesită atenție de la nivel de CNAIR, dar care nu pot fi de nedepășit. Oricum, după cum am observat, organizarea de șantier a avansat foarte mult spre Nord, până în apropierea localității Simila, și se menține în continuare completă și funcțională pentru stadiul actual”, a declarat Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR.

„După cum am mai anunțat, colaborarea noastră cu reprezentanții CNAIR și cu antreprenorul este foarte bună, iar ședințele de lucru organizate pe traseul Variantei de Ocolire au scopul de a informa asupra stadiului real al investiției și de a stabili noi coordonate de colaborare, mai ales că apar situații în care putem să sprijinim și noi acest proiect extrem de important pentru Bârlad, în limita competențelor impuse de lege și a nevoilor din teren. Stadiul lucrărilor de pe șantier este în dinamica așteptată de finanțator, ceea ce pentru noi nu poate să însemne decât că termenele sunt respectate, cu unele excepții pentru anumite tronsoane. În zona Direcției Sanitar-Veterinare, unde, de asemenea, urmează a se desfășura lucrări de anvergură, urmează o etapă grea, spectaculoasă, care va începe în scurt timp, dar care va fi depăsită, din câte am înțeles, cu răbdare și cu multă responsabilitate”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până la finele lui decembrie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului.

Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.