Un ONG din Barlad si unul din Vaslui lupta pentru capturarea si eutanasierea maidanezilor barladeni

In sfarsit, abia la cea de-a doua licitatie lansata de municipalitatea barladeana pe SICAP pentru delegarea prin concesiune a Serviciului pentru gestionarea cainilor fara stapan din oras au fost depuse doua oferte, din partea unui ONG din Barlad si a unuia din Vaslui. Si asta pentru ca, anterior, consilierii au indulcit putin conditiile din caietul de sarcini. Adica au eliminat obligativitatea realizarii de investitii costisotoare si au majorat simtitor tarifele de capturare, transportare, microcipare, hranire, sterilizare si eutanasiere pentru trei ani de concesiune, de la 1.440.000 lei fara TVA, cat fusese aprobat in februarie, la 1.814.400 lei fara TVA.

In urma publicarii, pentru a doua oara in decurs de o luna, a anuntului de concesionare a Serviciului public de gestionare a cainilor fara stapan din Barlad pe SICAP (noul Sistem Electronic de Achizitii Publice), doua ONG-uri din judet si-au depus ofertele in termenul legal, adica pana pe 2 mai, ora 15.00. Este vorba despre Asociatia pentru Protectia Animalelor Fara Stapan din Barlad si Asociatia Sprijina cainii din Vaslui. Deschiderea celor doua oferte a avut loc vineri, 3 mai, ora 12.00, in sala de sedinte Alexandru Ioan Cuza, procedura fiind indeplinita de comisia de evaluare din cadrul Primariei, care a verificat si daca cele doua ONG-uri au depus la dosar toate documentele solicitate.

Asa cum prevede legislatia, intai au fost verificate cateva acte din care reiesea ca cele doua asociatii sunt constituite legal, nu au comis infractiuni impotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, si-au platit impozitele si taxele, nu au datorii, au capacitatea profesionala de a realiza activitatile ce fac obiectul contractului, etc. Ulterior, s-a trecut la verificarea documentatiei cerute prin caietul de sarcini, adica informatii privind numarul de personal necesar, existenta unui medic veterinar (angajat sau cu contract de colaborare) si a echipamentului tehnic necesar, inclusiv a mijloacelor de transport (in proprietate sau cu contract de inchiriere) pentru transportarea maidanezilor etc.

Apoi s-a trecut la celelalte conditii impuse prin caietul de sarcini, respectiv tarifele pentru capturarea, transportarea, microciparea, hranirea, sterilizarea si eutanasierea cainilor fara stapan pentru urmatorii trei ani de concesiune si redeventa ce va fi platita anual municipalitatii de catre ONG-ul cu care se va semna contractul. Astfel, in conditiile in care consilierii locali au aprobat pe 8 aprilie un buget de 1.814.400 lei fara TVA pentru operatiunile enumerate mai sus, adica un tarif de 504 lei fara TVA / caine, ONG-ul din Barlad a propus un buget de 1.470.600 lei fara TVA, in timp ce ONG-ul din Vaslui a venit cu o oferta in valoare de 1.814.400 lei fara TVA. Iar in privinta redeventei, asociatia barladeana a propus o suma de 5.000 lei, iar cea din Vaslui de numai 2.000 lei.

Urmeaza ca, in zilele viitoare, cele doua oferte sa fie studiate in amanunt pentru a se verifica daca actele depuse sunt conforme cu realitatea si abia apoi sa fie luata o decizie in ceea ce priveste declararea castigatoarei.

Obligatiile concesionarului

In caietul de sarcini aprobat pe 8 aprilie se precizeaza ca operatorul prestator al serviciului de gestionare a cainilor fara stapan are numeroase obligatii. Cele mai importante dintre ele sunt: sa-si deschida punct de lucru in Barlad in termen de 30 de zile calendaristice de la semnarea contractului de concesiune; sa captureze, in intervalul 1-20 al fiecarei luni, minim 100 de maidanezi; sa organizeze campanii trimestriale de sterilizare gratuita a cainilor cu si fara stapan, in colaborare cu alte ONG-uri (minim 150 de sterilizari); sa furnizeze Consiliului Local informatiile solicitate si sa asigure accesul la toate informatiile necesare verificarii si evaluarii functionarii serviciului.

Tot concesionarul e obligat sa tina un registru special vizat de medicul veterinar, care va contine date detaliate despre maidanezii capturati (ziua capturarii, data si ora cazarii in adapost, caracteristicile individuale ale animalului, numarul de caini prinsi, revendicati, adoptati, eutanasiati, substanta utilizata si numele persoanei care realizeaza eutanasierea, numarul de microcip, data vaccinarii antirabice, data sterilizarii, data predarii cadavrelor la societatile de incinerare etc.). Tot in sarcina concesionarului cad si urmatoarele sarcini: sa permita accesul reprezentantilor societatilor de protectie a animalelor la operatiile de capturare, adapostire, vaccinare, deparatizare, adoptie si eutanasiere, in cazul in care se solicita; sa prezinte semestrial in Consiliul Local o informare scrisa privind modul de prestare a serviciului de gestionare a cainilor fara stapan; sa detina un site de promovare a cainilor prinsi de pe domeniul public, pe care il va actualiza zilnic cu pozele tuturor cainilor prinsi, etc.

Potrivit caietului de sarcini, valoarea estimata a contractului pe un an a fost majorata de la 480.000 lei fara TVA, cat s-a stabilit pe 11 februarie, la 604.800 lei fara TVA. Cum contractul va fi incheiat pe trei ani, vorbim de o suma totala de 1.814.400 lei fara TVA (adica 504 lei fara TVA / femela x 100 capete x 12 luni = 604.800 lei fara TVA / an). In acesti bani intra capturarea, transportarea, consultarea, trierea si adapostirea a cel putin 100 caini/lunar (80 lei/bucata), microciparea (25 lei/bucata), deparazitarea interna/externa (15 lei/bucata), vaccinarea antirabica (18 lei/bucata), sterilizarea maidanezilor (100 lei/mascul si 150 lei/femela), intretinerea si hranirea in adapost a cainilor timp de 14 zile (9 lei/bucata) si eutanasierea cainilor (90 lei/bucata).

Adriana Susnea

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.