Ministrul Finanțelor Adrian Câciu spune că donatorii de sânge vor avea o dobândă mai mare în noua emisiune de titluri Fidelis, din 27 martie și până pe 10 aprilie.

Ministrul Finanțelor Adrian Câciu spune că donatorii de sânge vor avea o dobândă mai mare în noua emisiune de titluri Fidelis, din 27 martie și până pe 10 aprilie, respectiv 7,7% pentru tranșa cu maturitatea pe 1 an și că valoarea minimă a subscrierii scade de la 5.000 de lei la 500 de lei pentru că “România chiar are nevoie de sânge”, anunță Ziarul Financiar.
“Mi-aș dori ca mai mulți oameni să doneze sânge. Este o criză de sânge în România. Pe Fidelis, din 27 martie până pe 10 aprilie avem o subscriere pentru titlurile Fidelis la care donatorii de sânge vor avea o obândă mai mare față de celelalte. Cei care au donat sânge din T4/2022 și care donează până la finalul perioadei de subscriere vor avea o dobândă de 7,7% pe un an. Până acum prima de subscrierea era de 5.000 de lei, dar pentru această campanie ducem prima la 500 de lei”, a spus ministrul la emisiunea Morning Glory de la postul radio Rock FM.
El spune că pentru 2023 MFP vrea să atragă 5 mld. lei prin Fidelis. “Avem 80.000 de oameni care au venit către titluri de stat Fidelis. Interesul există”.
Ministrul nu a anunțat parametrii pentru celelalte tranșe de împrumut, acestea urmând a fi publicate în Monitorul Oficial în scurt timp.
Ministerul Finanțelor a derulat 10 emisiuni de titluri de stat Fidelis la BVB din vara lui 2020 și până la final de 2022, în valoare totală de 15 mld. lei. Adică micii investitori au împrumutat statul cu 15 mld. lei la dobânzi de multe ori peste cele oferite de bănci.
Prin cea mai recentă emisiune Fidelis, din iarna lui 2022, Finanțele au atras 853 mil. lei și 163 mil. euro de la investitorii de retail, pe trei scadențe. Veniturile obținute, atât din dobânzi, cât și din câștigurile de capital nu sunt impozabile. Pragul minim de subscriere a fost de 5.000 de lei, respectiv 1.000 de euro.
“De când am venit ministru am încercat să găsesc formule să umanizăm puțin relația stat – societate. Trebuie să refacem legăturile cu societatea. Avem aceste titluri de stat pe care statul la emite pentru populație. Puteam să încercăm o campanie de sine stătătoare, dar mi s-a părut normal să ne aliem unor campanii deja începute și de succes pentru că ne interesează ca legătură cu cetățeanul să fie mult mai directă”.