Modalități de depunere on-line a cererilor privind eliberarea certificatelor de rezidență fiscală

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vaslui aduce la cunoștința contribuabililor faptul că, cererile privind eliberarea certificatelor de rezidenţă fiscală pentru persoanele juridice şi fizice rezidente în România, cererile privind eliberarea certificatelor privind atestarea impozitului plătit în România de către persoanele nerezidente şi cererile referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea desfășurării activității în România de către sediul permanent/sediul permanent desemnat al unei persoane juridice străine, pot fi depuse de către solicitanţi și electronic prin portalul e-guvernare.ro și prin Spațiul Privat Virtual.

Cererile prevăzute de O.M.F.P nr. 583/2016, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

Z01 – Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane juridice rezidente în România;

Z03 – Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România;

Z05 – Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România care desfășoară activitate independentă;

Z07 – Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală pentru persoane rezidente în România;

Z09 – Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine;

Z11 – Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente;

Z13 – Cerere referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea desfășurării activității în România de către sediul permanent/ sediul permanent desemnat al unei persoane juridice străine

pot fi descărcate de pe site-ul ANAF, secțiunea Servicii Online/Declarații electronice/Descarcare declarații sau prin accesarea link-ului

https:static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii_original.htm

Cererile transmise electronic de solicitanți se depun în format PDF cu XML atașat, la care se anexează o arhivă ZIP, care nu poate depăși 5 MGB și care conține formularele certificatelor prevăzute de lege, în format ”PDF”, ”JPEG” sau ”TIFF”.

Transmiterea certificatelor de rezidență fiscală de către organele fiscale către persoanele înregistrate în Spațiul Privat Virtual se face exclusiv electronic.

Pentru completarea și depunerea cererilor privind eliberarea certificatelor de rezidență fiscală contribuabilii pot solicita sprijin organelor fiscale astfel:

– apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call – center, la numărul de telefon 031.403.91.60;

– prin e-mail, accesând Formularul de contact disponibil pe portal https://www.anaf.ro/asistpublic/ și în serviciul Spațiul Privat Virtual.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.