Scandalul „care pe care” de la Transurb, departe de a se stinge

Atât de mare este încrâncenarea în lupta dintre conducerea și sindicatul la Transurb Vaslui, încât unii șoferi de autobuz au renunțat la o majorare salarială de 1.000 de lei doar pentru a-și susține cauza. Votarea bugetului societății Transurb SA, în ședința de ieri, a readus în discuția Consiliului Local Vaslui problemele de la această societate, cele economice, dar mai ales neînțelegerile dintre conducere și sindicat.

„Neasigurarea condițiilor de sănătate și securitate în muncă, neafișarea programului de lucru și nici a pontajului, nerespectarea repaosului săptămânal prin neacordarea normei zilnice de muncă, elaboarea regulamentului intern fără acordul sindicatului, nerespectarea de către Consiliul de Administrație a obligației de a informa sindicatele despre hotărârile luate, angajarea de personal fără calificarea corespunzătoare”, a enunțat problemele de la SC Transurb SA Vaslui consilierul local USR Mihaela Bohotineanu, reprezentantă a Consiliului Local (CL) Vaslui în Adunarea Generală a Acționarilor de la societatea care se ocupă de transportul public în municipiul Vaslui.

Punctul de pe ordinea de zi a CL Vaslui care privea proiectul de hotărâre prin care era aprobat bugetul Transurb SA a readus în discuție problemele de la această societate, cele economice, dar mai ales neînțelegerile dintre conducere și sindicat.

„Sunt foarte multe cheltuieli reduse, dar compensarea pe care urmează să o plătească Consiliul Local către Transurb este aceeași”, a constatat consilierul liberal Valentin Dragomir. „De ce nu a fost micșorată și această sumă?”, a întrebat el.

Eugen Boț, directorul economic al Primăriei, a explicat de ce: „Compensația asigură acoperirea cheltuieilor plus marja de profit. Cheltuielile nu au scăzut, ci au fost translatate pe altă categorie, respectiv pe cheltuielile de personal”.

Pe lângă problemele economice, cele dintre sindicat și conducere rămân însă cele mai mari. „Bugetul dumneavoastră trebuia să aibă acordul sindicatelor”, a spus primarul Vasile Pavăl, care a mai reproșat conducerii societății că nu a întocmit bugetul pe baze realiste. „Ați intervenit la salarizare acolo unde vă permite legea. Ați luat greșit în calcul reducerea consumului pe baza noilor autobuze hibrid. Ele sunt prevăzute să fie achiziționate abia în decembrie. Dumneavoastră, cu acest buget, nu veți putea funcționa mult timp, și cu siguranță acest lucru va avea consecințe asupra funcționării transportului în comun”, a mai spus Vasile Pavăl.

Mariana Plăcintă, directoarea societății, a dezvăluit faptul că încrâncenarea în lupta dintre conducere și sindicat este atât de mare, încât mai mulți șoferi au refuzat să semneze acordul cu conducerea, deși au renunțat prin asta la o majorare salarială de 1.000 de lei.

Profit de 97 de mii de lei la Goscom

Cu totul altfel stau lucrurile în privința bugetului SC Goscom Vaslui SA pe 2021, care estimează veniturile totale care urmează să fie realizate în anul 2021 la valoarea de 15.755 mii lei, din care 13.657 mii lei sunt venituri alocate din bugetul de venituri si cheltuieli al Primăriei Vaslui.

Pentru 2021, societatea își propune realizarea unei cifre de afaceri de 15.664 mii lei. Veniturile din exploatare sunt în sumă de 15.754 mii lei, dintre care: venituri din servicii prestate în suma de 15.166 mii lei, reprezintă venituri din activitățile desfăşurate de sectoarele societăţii; venituri din redevențe și chirii în sumă de 204 mii lei; venituri din subvenţii în sumă de 294 mii lei etc.

Cheltuielile totale prevăzute pentru 2021 ajung la suma de 15.658 mii lei. Principalele categorii de cheltuieli sunt: cheltuieli privind stocurile – în sumă de 2.197 mii lei; cheltuieli privind seviciile executate de terți – în valoare de 923 mii lei; cheltuieli privind onorariile – 9 mii lei; cheltuieli cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate – în valoare totală de 540 mii lei; cheltuieli privind personalul – în valoare totală de 11.667 mii lei; alte cheltuieli de exploatare – în sumă de 291 mii lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.