Mai mult sau mai putin constienti, cu totii am devenit parte a unui experiment social inceput de prin anii 1970 si ale crui roade, incepand de prin anii 2000, au inceput s devin tot mai evidente. Putini dintre noi si-au pus intrebarea de ce, de pild, aproape c a disprut din limbajul cotidian sintagmele sex feminin sau sex masculin si si-au fcut loc altele noi, gen feminin si gen masculin. Schimbarea nu s-a produs, asa cum unii ar fi inclinati s cread, datorit vreunei evolutii in educatie a romanilor, combinat cu un soi de pudoare national, ci in urma unui proces mai complex, derulat in intreaga lume, care are ca obiectiv final inlocuirea societtii traditionale cu alta nou, croit dup tiparele unei noi ideologii. Ideologia identittii de gen a inceput deja s-si pun vizibil amprenta asupra lumii in care trim. Avand la baz teoria genului, ideologia amintit este, la fel ca si ideologia comunist, un construct artificial, imaginar, in care societtile sunt fortate s se incadreze. Teoria genului este un curent de gandire ce explic faptul c sexul sociologic’ al fiecrui individ este rezultatul unei alegeri personale si al influentelor culturale, iar nu un dat neaprat strans legat de biologie. Conform teoriei respective, este evident c, fiind rezultatul unei alegeri personale, genul unei persoane nu este obligatoriu s coincid cu sexul biologic si poate fi oricand schimbat, in functie de cum simte’ persoana la un moment dat c apartine sau nu unui gen. Aceasta este o teorie revolutionar, care are scopul de a re-modela lumea prin negarea diferentei sexuale si descalificarea heterosexualittii, considerat ca fiind doar un model sexual printre multe altele posibile, iar in anumite cercuri, chiar un model perimat, depsit de nevoile societtii moderne. Sustintorii genului’ sunt aprtorii unei societti nediferentiate din punct de vedere sexual, o societate in care caracteristicile masculine si feminine sunt fluide, interschimbabile, in functie de dispozitiile efemere ale persoanelor. Legalizarea cstoriilor intre persoanele de acelasi sex este una dintre consecintele acestei teorii. Domeniul cel mai sensibil care va suferi transformri, ca urmare a implementrii si in Romania a conceptelor specifice teoriei genului, este cel al educatiei. Punerea semnului egal intre cstoria dintre persoane de sex opus si cstoria dintre persoane de acelasi sex va forta statul roman s introduc si in sistemul educational noile concepte. Odat intrat in sfera conventionalului, prin legalizare, cstoria intre persoane de acelasi sex va fi prezentat ca egal cu cstoria natural, in toate scolile si in materialele didactice. Spania poate fi un exemplu in ceea ce priveste consecintele asupra sistemului educational, cauzate de promovarea institutional a noii ideologii. n aceste zile, in Parlamentul spaniol se discut o lege denumit mpotriva discriminrii pe criteriul orientrii sexuale, al identittii, al exprimrii de gen, al particularittilor sexuale, in favoarea egalittii sociale pentru LGBT’, din care rezumm cateva dintre articolele cu referiri la sectorul educatie: 1. Guvernul va elabora un plan extensiv de educatie in care se va urmri implementarea nondiscrimin rii si respectului pentru diversitatea sexual; 2. Planul extensiv de educatie va contine: a) adoptarea pe toate nivelurile de scolarizare de exercitii si exemple care includ diversitatea sexual si de gen, precum si diversitatea familial b) includerea diversittii familiale in educatia copiilor c) atentie acordat diversittii sexuale, de gen si familiale in cadrul unor materii precum Cunoasterea mediului inconjurtor’, in ciclul primar d) studierea istoriei miscrii LGTBI, ca subiect de studiu in ciclul gimnazial. 3. Se vor pune la dispozitie cursuri pentru constientizarea corpului profesoral. Realitatea LGTBI si diversitatea familial vor fi implementate cu regularitate in programa de studiu a acestora. 4.Va fi evaluat atentia acordat diversittii sexuale, de gen si familiale, in cadrul examenelor de admitere in corpul profesoral/ didactic. 5. Se va garanta prezentarea exemple de pozitive LGTBI in materialele scolare in cadrul tuturor claselor si nivelurilor sistemului educational, in conformitate cu materiile si varstele. 6.Librriile scolare vor contine crti cu teme LGTBI, potrivite elevilor de toate varstele. 7.n universitti vor fi incluse in curricula oficial materii specifice si cursuri despre realitatea LGTBI. Extrasele de mai sus sunt suficient de relevante pentru observarea comportamentului unui stat virusat de noua ideologie. Sub masca oficial a luptei contra discriminrii, sunt evidente eforturile de valorizare si de propagand planificat, ce vor fi fcute in mediile educationale de toate nivelurile, stilurilor de viat urmate de minorittile sexuale. Care vor fi urmrile pe termen mediu si lung asupra copiilor supusi noilor indoctrinri? Ce va genera noua propagand, doar tolerant sau si incercri de imitare? Care vor fi efectele asupra societtilor care accept aceste experimente? Sunt doar cateva dintre intrebrile la care ar trebui s se rspund, inainte de a se lua decizii cu efecte majore asupra viitoarelor generatii. Romanii au fcut parte, timp de 45 de ani, dintr-un experiment ideologiccomunismul -, ale crui sechele inc se mai resimt. Aparitia unui Comitet de Initiativ Cetteneasc, sprijinit in timp de organizatii precum Coalitia pentru Familie si Platforma civic mpreun’, sunt reactiile sistemului imunitar romanesc la aparitia noului virus ideologic. Rmane ca referendumul pentru revizuirea Constitutiei, care se preconizeaz a fi organizat in aceast toamn, s dovedeasc capacitatea romanilor de aprare a tinerelor celule din organismul romanesc.
* Alex Grigoriu