Mai informati, mai sntosi!

n cadrul campaniilor de informare desfsurate anul trecut de Compartimentul de evaluare si promovare a snttii din cadrul Directiei de Sntate Public (DSP) Vaslui, 23.814 vasluieni au beneficiat direct de informatii privind mentinerea strii de sntate prin mijloace simple, la ndemna oricui. Campaniile de acest gen vor continua si n acest an, pe teme care au legtur direct cu incidenta unor boli.

„Pe lng campaniile desfsurate la nivel national, noi am avut si un plan de actiune local, n cadrul cruia ne planificasem initial un numr de 12 campanii tematice. Cazuistica si incidenta unor boli ne-au determinat s extindem acest plan de actiune, desfsurnd si unele campanii care se impuneau la un moment dat. Asa se face c am desfsurat o campanie de promovare a verificrii calittii apei din fntni, campanie care a avut peste 2.300 de beneficiari, o campanie de prevenire a enterocolitelor, cu peste 2.800 de beneficiari, o alta de prevenire a efectelor caniculei. Prevenirea cancerului, a tuberculozei, a hepatitelor, a bolilor de inim sau a celor cu transmitere sexual, transmiterea de informatii privind igiena, rolul alimentatiei sntoase, efectele fumatului, a consumului de etnobotanice sau de droguri au fost alte teme ale campaniilor desfsurate”, a precizat dr. Irina Carmen, seful Compartimentului de evaluare si promovare a snttii. Potrivit datelor centralizate, n cele 23 de campanii s-au desfsurat 346 de actiuni n scoli, institutii publice, n societti comerciale, cabinete ale medicilor de familie sau chiar pe strad. Actiunile de promovare a snttii vor continua si n acest an, pe aceeasi „retet” tematic. „Poate unii o s spun c ne repetm, dar e necesar ca unele actiuni s fie permanente din cauza incidentei mari a unei afectiuni sau a amplorii unui fenomen care ti distruge sntatea, asa cum este consumul de etnobotanice n ultimul timp. Oricum, noi ne pliem pe ceea ce se ntmpl si, n functie de contextul epidemiologic, de exemplu, putem oricnd initia o campanie de informare pe aceast tem. Nu este usor, n spatele fiecrei campanii este o munc imens de conceptie, n care ne strduim s gsim mesaje simple, pe ntelesul tuturor, dar cu impact maxim asupra populatiei. Ne bucurm cnd aceste campanii au succes si primim tot mai multe semnale n acest sens, fiind solicitati de cadre didactice sau chiar de cei care lucreaz n anumite domenii s desfsurm actiuni de informare pe anumite teme”, a mai spus dr. Irina Carmen.

1 COMENTARIU

  1. Jud VS candideaz? pe bun? dreptate la cel din urm? jud din Ro! ?tiri alandala, cele mai proste?ti realiz?ri la mame minore, crime, b?t?i, conduc?tori crcota?i, spital ca vai de el. Apropo de spitalul jud: nici pe 04 febr. nu a reu?it s? afi?eze g?rzile pe luna curent?. Succes la titlul de cel mai prost jude? din Ro! ?i succes la etnobotanice c? am auzit c? a?i terminat ?uica de sfecl?!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.