D.N. 24, drumul spre neant

Cu 21 de accidente produse de la nceputul anului pn n prezent, se poate spune c D.N. 24 (Tecuci – Brlad – Vaslui – Iasi) este cea mai periculoas arter din judetul Vaslui. De pe acest drum national, zona cea mai periculoas, cu 5 accidente n sase luni, se afl pe raza comunei Muntenii de Jos.

n primele 6 luni ale acestui an, pe arterele rutiere din judetul Vaslui s-au nregistrat 177 de accidente cu victime, cu 17 mai multe fat de aceeasi perioad a anului trecut. Aceste evenimente s-au soldat cu 11 persoane decedate, 85 de rniti grav si 148 de rniti usor. Fat de perioada similar a anului trecut, se remarc o scdere a numrului deceselor (n prima jumtate a anului 2010 nregistrndu- se 17 decese) si o crestere a numrului rnitilor grav (59 de cazuri n 2010) si al rnitilor usor (121 n 2010). Din analiza cauzelor producerii accidentelor de circulatie reiese c biciclistii si crutasii rmn principalele pericole pe arterele rutiere din judetul Vaslui. Astfel, din cauza abaterilor comise de biciclisti s-au produs 33 de accidente, din cauza crutasilor, 29, n timp ce viteza neregulamentar sau neadaptatarea vitezei la conditiile de drum a stat la baza producerii a 26 de accidente.

Asa arata harta neagra a Vasluiului

Din totalul accidentelor produse pe raza jude- tului Vaslui n perioada analizat, 80% (141 de accidente) s-au produs pe raza localittilor iar 20% (36 de accidente) n afara localittii. n functie de categoria de drum, accidentele din primele 6 luni 2011 s-au produs n principal pe strad (62 de accidente) si pe drum national (50 de accidente).
Pe D.N. 24 (Tecuci – Brlad – Vaslui – Iasi) au avut loc 21 de accidente din care 5 pe raza comunei Muntenii de Jos, 3 pe raza localittii Satu Nou, 3 pe raza comunei Miclesti si 2 pe raza comunei Zorleni.
Pe D.N. 24 A (Brlad – Murgeni – Flciu – Stniles ti – Husi) au avut loc 10 accidente din care 2 pe raza localittii Floreni si 2 pe raza orasului Murgeni.
Pe D.N. 15 D (Roman – Negresti – Vaslui) au avut loc 9 accidente de circulatie din care 2 pe raza localittii Dumesti si 2 pe raza orasului Negresti. Pe drumurile judetene (D.J.) s-au produs 31 de accidente, din care 3 pe D.J. 243 (Pogana si Rdeni), 3 pe D.J. 244 (Epureni, Stoisesti, Suletea), 3 pe D.J. 245 (Bcani si Costesti), 3 pe D.J. 244B (Gusitei si Hoceni), 3 pe D.J. 245 A (Hlresti, Iana si Lipovt). Pe drumurile comunale s-au produs 34 de accidente: 16 pe drumurile comunale din zona Brlad, 11 pe drumurile comunale din zona Vaslui, 6 pe drumurile comunale din zona Husi si 1 pe un drum comunal din zona Negresti.

Zonele din Romnia n care au loc cele mai multe accidente

Numrul accidentelor rutiere este n scdere n ultimii doi ani, ns cteva zone din Romnia au rmas, de-a lungul anilor, vestite pentru numrul mare de morti si rniti n urma ciocnirilor dintre autovehicule. Politia Rutier numeste aceste zone puncte negre. Un sector de drum devine punct negru atunci cnd, ntr-un interval continuu de 5 ani, pe o distant de maximum un kilometru s-au produs peste 10 accidente rutiere grave, n urma crora au murit sau au fost rnite peste 10 persoane. Cele mai mortale sase astfel de puncte negre din Romnia, determinate n perioada 1 ianuarie 1999 – 30 iunie 2011, sunt urmtoarele, conform Directiei de Politie Rutier a IGPR:
D.N. 6 (Bucuresti-Alexandria), ntre kilometrul 12 si 13, n zona localittii Bragadiru: 26 de accidente grave, cu 14 morti si 21 de rniti grav.
D.N. 19 (Oradea-Carei), ntre kilometrul 0 si 1, n interiorul orasului Oradea, pornind de pe Bulevardul Stefan cel Mare spre iesirea dinspre Biharia: 19 accidente grave, cu 10 morti si 14 rniti grav.
D.N. 1 (Bucuresti-Ploiesti), ntre kilometrul 44 si 45, n zona localittii Puchenii Mosneni: 18 accidente grave, cu 8 morti si 21 de rniti grav.
D.N. 15 (Turda-Trgu Mures-Reghin), ntre kilometrul 80 si 81, n zona localittii Sngeorgiu de Mures: 18 accidente grave, cu 10 morti si 8 rniti.
D.N. 21 (Brila-Clrasi), ntre kilometrul 2 si 3, n zona localittii Vrstura: 16 accidente grave, cu 9 morti si 13 rniti grav.
D.N. 2A (Urziceni-Constanta), ntre kilometrul 203 si 204, n zona localittii Palazu Mare: 15 accidente grave, cu 9 morti si 8 rniti grav. n anul 2010, conform statisticilor Politiei Rutiere, numrul de accidente rutiere grave a sczut cu aproape 8% fat de anul precedent, la 9.225.

n urma acestor accidente, n 2010 au murit 2.377 de oameni (cu 15% mai putin dect n 2009) si au fost rniti grav alte 8.476 de persoane. n primele trei luni ale anului 2011, Politia Rutier a nregistrat 1.597 de accidente grave, n urma crora au murit 392 de oameni si au fost rniti grav alti 1.471. n 2010, cele mai multe accidente rutiere au avut loc din cauza vitezei (36%). Alte cauze au fost traversarea neregulamentar a pietonilor (24%), neacordarea priorittii pietonilor (12%), conducerea imprudent (7%), neacordarea priorit- tii altor vehicule (7%), pietoni care circulau pe carosabil (6%), depsire neregulamentar (5%), conducerea sub influenta alcoolului (3%).

3 COMENTARII

  1. La Crasna s-a facut un pod nou cu aproximativ 3 ani in urma. Ma gandeam ca vom avea o circulatie ceva mai civilizata, fara a fi nevoiti sa cedam trecera ( datorita faptului ca podul este prea ingust), folosindu-se ambele poduri, cate unul pe fiecare sens. Logica drumarilor este sinonima cu absurdul: podul vechi a fost inchis, circulatia fuund chiar mai dificila fiindca noul pod este intr-o portiune sinuoasa. Pentru ce s-a construit noul pod? Mister total!

  2. SI UITE ASA SE FACE UN ACCIDENT…ORI SARI IN SANT ORI VINE ALA DIN SPATE SI TE IZBESTE DE NU STII CE E CU TINE…
    CEI CE LUCREAZA LA DRUMURILE ASTEA AU VAZUT MULT MAI MULTE ACCIDENTE CA MINE …

  3. cum sa nu fie accidente daca in judetul vaslui avem cele mai re rahjat drumuri…abia acum in al 100_lea ceas s-au apucat si ei de treaba cand e vara si omul trebuie sa plece in concedii si mai stiu eu pe unde la neamuri…\
    Asa suntem noi lasam pe ultimul moment toate treburile..
    P.S. CE naiba ati facut la podetele alea de-a lungul dn barlad – vaslui ????????????
    Mergi cu 80 poate mai mult si deodata ditamai denivelarea .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.