Potrivit unui proiect al Directiei Regim Permise si al Autorittii Romne Rutiere, sprijinit de Directia Politiei Rutiere (DPR), poligonul si traseul de noapte ar putea fi reintroduse printre probele examenului pentru obtinerea permisului de conducere. Comisarul sef Theodor Bosman, directorul adjunct al DPR, este de prere c sistemul de examinare pentru obtinerea permisului de conducere ar trebui refcut. El a declarat, ntr-o conferint de pres, c DPR este n favoarea modificrii acestui cadru, avnd discutii cu reprezentant ii Directiei Regim Permise si nmatriculri si ai Autoritt ii Romne Rutiere, care au initiat un proiect. „Vrem ca, n acest an, s reintroducem poligonul, proba de condus pe timp de noapte, precum si cursul de rutier preventiv”, a mentionat Bosman. ntrebat de numrul accidentelor aflat n crestere, n ciuda proiectelor si campaniilor initiate pentru reducerea acestora, Bosman a precizat c n Romnia exist probleme cu infrastructura si cu educatia si c ar trebui ca acestea s se dezvolte ca s se ajung la reducerea numrului de accidente rutiere. Anul trecut, au fost depistate cu 30% mai multe infrac- tiuni pe line de circulatie, au fost aplicate cu 11% mai multe amenzi, iar numrul permiselor retinute a fost cu 20% mai mare. „Cu toate acestea, accidentele si consecintele s-au mrit, nseamn c problema este n alt parte”, a subliniat directorul adjunct al DPR. Bosman a fcut aceste declarat ii dup lansarea, n Romnia, a Proiectului European „Lifesaver”, care vizeaz unul din obiectivele propuse la nivelul Uniunii Europene, reducerea cu 50% a mortalittii rutiere, pn n 2010. Proiectul, aprobat de Comisia European, are ca scop sprijinirea Poloniei, Portugaliei, Romniei, Sloveniei, Spaniei si a Ungariei pentru cresterea eficientei activitt ilor de preventie rutier, prin preluarea bunelor practici si asistent n aplicarea acestora din partea statelor membre TISPOL, recunoscute pentru realizrile n domeniu. Priorittile proiectului europen, realizat n comun de polit iile rutiere din 26 de state, le constituie siguranta tinerilor soferi si a motociclistilor, combaterea vitezei, a conducerii sub influenta buturilor alcoolice si a drogurilor, alturi de derularea unor activitti de prevenire privind portul centurii de sigurant. Scopul TISPOL, organizat ie nfiintat de fortele de politie rutier din Europa, este reducerea consturilor societ- tii, cauzate de cei aproximativ de 45.000 de morti si 3,5 milioane de rniti nregistrati anual pe drumurile Uniunii Europene. Romnia a nregistrat n ultimii doi ani o crestere a num rului si a consecintelor evenimentelor rutiere grave, n 2008 fiind nregistrate peste 10.000 de accidente grave, soldate cu aproape 3.000 de morti si peste 9.000 de rniti. Potrivit Politiei Romne, cresterea numrului de autovehicule, care anul trecut a ajuns la peste 5 milioane, n conditiile unei infrastructuri rutiere r- mase n limite sensibil apropiate cu cea de la nivelul anilor ’90, numrul redus de kilometri de autostrzi si sutele de localitt i „liniare” care sporesc riscul rutier pe traseele drumurilor nationale europene, au dus la ambuteiaje frecvente si la ngreunarea circulatiei. Astfel, pe principal arter de circulatie din Romnia DN1 (E60), media anual a valorilor de trafic s-a mrit cu 10,2%, atingnd, la sfrsitul anului 2008, peste 12,5 de milioane de masini.
Introduceti ce vreti , pina nu dispare spaga nu dispar nici accidenele , politistii iau spaga dar nu se gindesnte ce dau societatii ,cunosc multe cazuri si ma abtin a comentez .Eu fac scoala de conducere in Italia , o placere sa inveti sa conduci ,toti sint gentili ,isi dau interesul sa intelegi cit mai bine, nu urla nimeni la tine cum se face la noi in tara , si cei mai important NU SE DA SPAGA . BAGATI LA CAP DRAGI POLITISTI ROMANI.
Mai trebuie eliminata sfinta SPAGA de la sustinerea permisului de conducere. Cine a invatat regulile si le aplica nu are cum sa faca accidente de circulatie . Regulile insusite si aplicate apara viata , nu sunt impotriva cetateanului. Pentru alcool la volan , ar trebui modificata urgent si sa se prevada amenzi de cel putin 1.000 de eurosi suspendarea permisului pe 3 ani si nu pe 3 luni.