Scuderia Ferrari a prezentat, ieri dimineat, pe site-ul oficial, monopostul cu care va concura n sezonul 2009 al Formulei 1, care a fost denumit F60 cu referire la numrul de Campionate Mondiale disputate de echipa italian. Scuderia italian a precizat c noua masin a fost elaborat tinnd cont de noile reguli impuse de Federat ia International de Automobilism (FIA), referitor la reducere costurilor si cresterea spectaculozittii n F1. n ceea ce priveste aerodinamica, ce a avut o mare important n ultimii ani si care au fcut masinile foarte instabile, au fost fcut unele modificri de grupul de lucru asamblat de ctre FIA, denumit OWG (Overtaking Working Groupe). De asemenea, aripa fat, cu un profil similar central pentru toate masinile, s-a dezvoltat n principal n prti si are o mai mare amploare ca la monopostul anterior. n timp ce, aripa spate este mai nalt si mai strns. Sistemul de suspensie si designul masinii au fost, de asemenea, revizuite pentru o distribuire mai bun de greuttii, precum si pentru a lua n considerare dou schimbri majore: utilizarea Kers (sistem de recuperare a energie cinetice) si cauciucurile slick. Kers-ul ar trebui s recupereze energia stocat n timpul frnrilor si s o transforme n cai putere suplimentari. Anvelopele slick ar prebui s nlesneasc depsirile. n ceea ce priveste motorul, el rmne longitudinal si si pstereaz puterea. Viteza maxim este de 18.000 rotatii/minut, iar obiectivul de kilometraj pentru un motor este de aproximativ 2.500 km. Primele teste ale noului monopost Ferrari ar trebui s fie efectuate de pilotul brazilian Felipe Massa, luni dup- amiaz, pe cicuitul de la Mugello. Sezonul 2009 al Formulei 1 va debuta la 29 martie cu Marele Premiu al Australiei de la Melbourne.