Între anii 2024-2026, Școala Gimnazială „Vasile P=rvan” Bârlad implementează un nou proiect educa]ional Erasmus+, KA2, în care partenere îi sunt unități școlare similare din Grecia, Portugalia, Malta şi Cipru. Proiectul, intitulat „I care for my… Tomorrow”, își propune să crească nivelul de conștientizare a copiilor între 12-15 ani din cele cinci școli partenere cu privire la necesitatea adoptării unui stil de viață sănătos într-un mediu natural sănătos, pentru dezvoltarea lor ca cetățeni activi de mâine ai Europei.
La jumătatea lunii trecute, mai exact pe 18 octombrie, Școala Gimnazială „Vasile Pârvan” Bârlad a organizat o conferință online în cadrul unui nou proiect Erasmus+, KA2, derulat de unitatea de învățământ timp de doi ani, în calitate de iniţiator şi coordonator. Proiectul se numește „I care for my… Tomorrow”, este finanțat cu un grant din fonduri europene în valoare de 54.280 euro și este implementat de școala din Bârlad, împreună cu şcoli din Grecia, Portugalia, Malta şi Cipru, iar conferința „ERASMUS DAYS 2024” s-a intitulat „ERASMUS în școala mea”.
Activitatea derulată online a cuprins următoarele manifestări: • prezentarea de exemple de bune practici ale unor şcoli din Bârlad; • lansarea proiectului ERASMUS+ KA220-SCH – Cooperation partnership în school education „I care for my… Tomorrow”, implementat în şcoala bârlădeană în perioada 2024- 2026; • lansarea proiectului de acreditare ERASMUS+ KA121-SCH, nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000207288 pentru anul şcolar 2024-2025. Conferinţa s-a adresat profesorilor, elevilor şi părinţilor Şcolii Gimnaziale „Vasile Pȃrvan” Bârlad.
„Partenerii din cadrul proiectului sunt: • Şcoala Gimnazială «Vasile Pârvan» Bârlad, Romania (coordonator de proiect); • Agrupamento de Escolas Terras de Larus, Amora – Seixal, Portugalia; • 56 Junior’s High School of Athens, Grecia; • Newark School, Floriana, Malta; • Perifereiako Gymnasio Kitiou, Kiti Larnaca, Cipru. Grupul țintă al proiectului este format din 380 de elevi cu vârsta între 12-15 ani. Scopul proiectului este creșterea nivelului de conștientizare a copiilor între 12-15 ani din cele cinci școli partenere cu privire la necesitatea adoptării un stil de viață sănătos într-un mediu natural sănătos, pentru dezvoltarea lor ca cetățeni activi de mâine ai Europei”, a precizat profesoara Aurelia Juverdeanu.
Așa cum a fost proiectat, proiectul prevede următoarele activități de informare: • Ce este sănătatea?; • Cȃnd începem să ne preocupăm de sănătatea noastră?; • Elementele nutritive necesare organismului unui adolescent; • Mesele zilnice – ce, cum, cât?; • Substanţe toxice pentru organism; • Igiena personală/curăţenia din jurul meu; • Legătura dintre minte și sănătatea corpului. Activitățile practice incluse în proiect sunt următoarele: • realizarea unui logo (siglă) al proiectului şi participarea la concursul internaţional de logo-uri pentru proiect; • Ziua Mondială a Sănătății – activități sportive, distribuire de pliante informative; • Ziua Pământului – plantarea de flori/copaci; • jurnalul meu alimentar – vacanţa de vară de la sfȃrşitul anului I; • Săptămȃna Europeană a Sportului – activităţi sportive; • Ziua Mondială a Curăţeniei – activităţi de ecologizare; • Ziua Mondială a Mersului pe jos – distribuire de pliante „O zi fără mașină” în comunitatea locală; • Ziua Mondială a Alimentației – activitate de tip peer education.
„Proiectul prevede și câteva rezultate tangibile, respectiv: • un logo al proiectului; • un website «I care… for my Tomorrow»; • un curs opțional (curriculum la decizia şcolii) pentru elevii de 13-14 ani, tradus în limba fiecărui partener; • un ghid de bune practici cu exemple de activități, auxiliar al cursului opțional, tradus pentru fiecare partener; • cinci activități transnaționale, fiecare școală fiind gazdă pentru o activitate; • un proiect e-Twinning cu același titlu; •cinci bloguri pentru elevi, în limbile partenere, cu exemple de bune practici pentru elevi, părinți, comunitatea locală / regională / națională. Nu în ultimul rând, proiectul are în vedere și rezultate calitative. Concret, minimum 380 de elevi vor înţelege ce înseamnă un stil de viaţă sănătos, îşi vor dezvolta abilitățile pentru a crea un program pe termen lung pentru un stil de viață sănătos, vor realiza că trăiesc într-o relație strânsă cu natura și asta înseamnă că nu pot fi indiferenți față de poluare și distrugerea naturii”, a mai precizat profesoara Juverdeanu.