După ce, în a doua parte a lunii ianuarie, reprezentanții constructorului care execută lucrările la șoseaua de centură a Bârladului au anunțat că, deja, a fost turnat primul strat de asfalt pe întregul traseu al obiectivului de investiție, ieri, 14 februarie, a venit rândul oficialilor Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași să vină cu o actualizare. Prin intermediul unei postări pe pagina de socializare a instituției, aceștia au anunțat că lucrările avansează și că, în prezent, se lucrează la pasajele peste calea ferată de la km 0+405 și 6+705, respectiv la podul de la km 7+690.

„Pe același obiectiv, la finele anului trecut s-a turnat un prim strat de asfalt, concomitent cu relocarea unor rețele de utilități și cu lucrări de structură la poduri și podețe. Stadiul fizic actual al lucrărilor este de aproximativ 46%, cu un progres important înregistrat la execuție podețe (85%), consolidări (75%), poduri și terasamente (45%). Lucrările sunt executate de SC X-Way Infrastructure SRL, în baza unui contract în valoare de 123,050 milioane lei fără TVA, cu termen de execuție decembrie 2023. La finalul lucrărilor, noul tronson va permite devierea traficului de tranzit prin exteriorul municipiului Bârlad și va avea un profil de drum național, cu o lungime totală de 11,281 km și o lățime a platformei drumului de 10 m. Pe acest tronson sunt prevăzute patru poduri, trei pasaje, patru intersecții, 24 de podețe și două parcări de scurtă durată”, au transmis reprezentanții DRDP Iași.
Pe lângă această scurtă informare, postarea a cuprins și un filmuleț, în care se putea observa stadiul lucrărilor executate până acum la Varianta Ocolitoare Bârlad.
Reamintim că șoseaua de centură a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).
Speram sa fie gata pana la alegerile de anul viitor 2024, daca nu atunci nu voi mai vota cu PNL sau PSD, voi gasi un partid cu care voi vota.