Cele 21 de străzi din cartierele bârlădene Munteni și Podeni ce vor fi asfaltate prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny” totalizează 9.326 metri liniari. În august, adică la momentul aprobării investiției pentru finanțare, Ministerul Dezvoltării anunța o finanțare de 18 milioane de lei. Însă documentația tehnică arată că valoarea totală a proiectului se ridică la peste 32 milioane de lei, așa că diferența de 14 milioane de lei va fi suportată de la bugetul local.
Pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local Bârlad din 29 noiembrie se află și un proiect de hotărâre ce vizează „aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții «Asfaltare și modernizare străzi în cartierele Munteni și Podeni, lot 1»” – faza DALI. Concret, este vorba despre o investiție aprobată pentru finanțare de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”.
„Municipiul Bârlad a solicitat asfaltarea și modernizarea a 21 de străzi din cartierele Munteni și Podeni, lot 1, pe o lungime de 9.326 metri liniari, din Bârlad. Realizarea lucrărilor propuse vor conduce la: • creșterea mobilității locuitorilor din zonă către centrele polarizatoare; • accesul permanent, rapid și în siguranță a mașinilor de intervenție (poliție, pompieri, salvare); • condiții sociale normale pentru locuitorii din zonă; • reducerea costului de întreținere pentru mijloacele de transport; • reducerea timpului de deplasare; • reducerea riscului de producere a accidentelor; • reducerea consumului de combustibil”, se arată în referatul de aprobare al proiectului.
Din cele 21 de străzi prevăzute a fi modernizate, opt se află în cartierul Podeni și celelalte 13 în cartierul Munteni. Cele 8 străzi ce vor fi asfaltate în Podeni sunt: Mărășesti (150 metri liniari), Dimitrie Cantemir (931 ml), Dumbrava Roșie (469 ml), Dochia (606 ml), Băltărețului (186 ml), Principatele Unite (641 ml), Milcov (405 ml) și Traian (446 ml). În Munteni, vor fi asfaltate următoarele străzi: Învățăturii (373 ml), Simion Bărnuțiu (331 ml), Ardeal (480 ml), 1877 (205 ml), General Cerchez (493 ml), G. G. Ursu (218 ml), Victor Ion Popa (639 ml), Iordache Gane (267 ml), Virtuții (320 ml), Lunei (533 ml), Soarelui (422 ml), Decebal (822 ml) și Grahilor (329 ml).
Așa cum se arată în anexă, principalii indicatori tehnico-economici ai investiției (etapa DALI) sunt următorii: • valoarea totală a obiectivului de investiții – 32.162.571,19 lei cu TVA (adică 27.073.472,72 lei fără TVA), din care 30.155.024,64 lei cu TVA (adică 25.340.356,84 lei fără TVA) reprezintă cheltuielile cu construcția și montajul; • finanțarea obiectivului de investiții – se va asigura din fonduri extrabugetare (de la bugetul de stat și/sau europene) și cofinanțare de la bugetul local (pentru cota de finanțare și pentru cheltuieli neeligibile); • durata estimată de realizare (contractare și execuție) – 36 luni de la asigurarea fondurilor necesare (semnarea contractelor de finanțare).
Trebuie spus că, din valoarea totală, municipalitatea va asigura de la bugetul local suma de 14.162.571,19 lei.
Dar drumul de la bariera CFR spre satul Trestiana (comuna Grivita) cand se va turna covor asfaltic nou (nu plombari care tin doar cateva luni), sau poate nu mai vrei voturile noastre.