Demarate la începutul lunii august, lucrările la Varianta de Ocolire (VO) a Bârladului avansează rapid. Echipele constructorilor lucrează deja la ridicarea celor circa 20 de podețe ce vor fi amenajate pe întregul traseu al construcției și, în paralel, și la traversările peste calea ferată și la podurile peste Râul Bârlad.

Prin intermediul unui comunicat de presă emis vineri, 27 noiembrie, primarul Dumitru Boroș a dorit să-i informeze pe bârlădeni despre stadiul lucrărilor la VO Bârlad. Potrivit acestuia, lucrările la investiția așteptată zeci de ani intră, treptat, în cea mai complexă etapă, respectiv construcția traversărilor peste calea ferată și a podurilor peste Râul Bârlad. În paralel, se lucrează la construcția a peste 20 de podețe de pe întregul traseu al șoselei de centură.
La rândul său, edilului șef i s-a adus la cunoștință în ce stadiu se află lucrările în cadrul unei ședințe de lucru convocate joi, 26 noiembrie, la locul investiției, de către Dănuț Pilă, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași. Reprezentanții antreprenorului și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au invitat la discuții și conducerea Bârladului, care a fost reprezentată de primarul Boroș și consilierul său personal, Iulian Bîca.
„După finalizarea fundațiilor indirecte, cu realizarea coloanelor, la culeea 1 și 2, continuă lucrările între kilometrii 6 ^ 700 metri – 7 ^ 600 metri, la stabilizarea solului cu lianți hidraulici. Au început lucrările de pregătire pentru construcția celor peste 20 de podețe de pe tot traseul construcției. Ne apropiem de finalizarea lucrărilor de vibropresare la cea de-a doua traversare peste Râul Bârlad și începem fundațiile indirecte cu realizare a coloanelor. Avem în desfășurare și celelalte lucrări de relocare a utilităților de telecomunicații, iar organizarea de șantier a avansat spre Nord și se menține în continuare completă și funcțională pentru stadiul actual”, a informat George Stoian, supervizorul lucrărilor din partea CNAIR.

„Colaborarea noastră cu reprezentanții CNAIR și cu antreprenorul este continuă, motiv pentru care domnul director regional Dănuț Pilă ne-a lansat invitația de a participa, alături de consilierul meu personal, domnul Iulian Bîca, la o ședință de lucru organizată pe întregul traseu al viitoarei Variante de Ocolire. Ne-am oferit să sprijinim în orice moment acest proiect de importanță majoră pentru Bârlad, în limita competențelor impuse de lege și a nevoilor din teren. Am constatat, astăzi, că stadiul lucrărilor de pe șantier își menține dinamica și că șantierul avansează tot mai bine, de la o săptămână la alta. Lucrările mari la acest obiectiv se conturează, iar cele două traversări peste Râul Bârlad și alte două peste calea ferată au început deja. De la nivel local, împreună cu membrii cabinetului meu, continuăm să urmărim atent stadiul lucrărilor și să ne dăm concursul pentru ca investiția să se desfășoare în termenele stabilite”, a declarat primarul Boroș.
Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până la finele lui decembrie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului.
Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 186.557.576,44 lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (134.296.368,18 lei).
dar DN 24 D in zona comunei Balabanesti cand aveti de gand sa-l modernizati (la iesire din Balabanesti spre Galati langa PECO) ???
Bravo Boros! Unde esti Olteanu, spune ceva.