Autostrada Trgu Mures – Iasi, un subiect… SF!

Autostrada Trgu Mures – Iasi continu s bat pasul pe loc. Dup ce, n 2014, s-au scos la revizuire studiile de fezabilitate pentru cele trei sectoare ale autostrzii, procedurile au fost suspendate. Studiile respective nu se mai reactualizeaz si se scot la licitatie asa cum sunt. Urmeaz ca cel care va cstiga licitatia pentru proiectare si executare s reactualizeze si studiul de fezabilitate. Rzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a declarat, la Vaslui, c pentru tronsonul Trgu Neamt – Iasi licitatia pentru executie ar putea fi organizat n sase luni.

Autostrada Targu Mures – Iasi nu a reusit s depseasc nici pan in prezent stadiul studiilor de fazabilitate (SF). Prezent la Vaslui, Rzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a spus c ministerul va avea o nou abordare in ceea ce priveste SF-urile, pentru a grbi licitarea si executarea autostrzii. Astfel, studiile mai vechi fcute pentru diferitele sectoare ale autostrzii nu vor mai fi reactualizate, urmand s fie scoase asa cum sunt la licitatie. Compania care castig licitatia pentru proiectarea si executia lucrrii va trebuie s reactualizeze respectivul SF. Este vorba despre revizuirea unui anumit volum din studiu, care se stabileste c trebuie rescris. n acest fel, castigtorul licitatiei are tot interesul ca in termenul alocat de sase luni s reactualizeze SF, scurtandu-se in acest fel procedurile de actualizare a documentatiei. Autostrada Targu Mures – Iasi este imprtit in dou categorii de sectoare, de ses si de munte. Tronsoanele de autostrad Targu Mures – Ditru si Targu Nemt – Iasi – Ungheni sunt sectoare de ses, iar Ditru – Targu Neamt sector de munte. Curtea de Conturi a emis un punct de vedere, potrivit cruia s supendm procedura de revizuire a SF-urilor si s identificm volumele din studii care trebuie revizuite, a spus Rzvan Cuc.

La loc comanda!

Conform noii abordri a Ministerului Transporturilor, vor fi suspendate contractele privind revizuire SF-urilor aferente sectiu – nilor din autostrad. n 2014 s-au scos la revizuire SF-urile pentru Targu Mures – Ditru, Ditru – Targu Neamt si Targu Neamt – Iasi – Ungheni, in seria de studii lansate la licitatie de fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, pentru a mai acoperi ceva din fondurile europene neabsorbite. Doar pentru Targu Mures – Ditru s-a si atribuit contractul ctre o asociere a principalelor firme de pe piat. M-a nemultumit neseriozitatea unor antreprenori. Dac vii si licitezi, iei un contract, statul roman este onest si plteste. La randul lor, firmele trebuie s urmreasc contractul si s-l finalizeze. Pentru studiul pe sectorul Targu Neamt – Iasi facem evaluarea intern, pentru ca cel din 2011 s poat fi valorificat. Acest sector de autorstrad are un relief mai prietenos, iar acordul de mediu s-ar putea obtine intr-un timp relativ scurt. n sase luni de zile am putea s scoatem la licitatie proiectarea si lucrrile pentreu acest tronson ‘, a mai spus Rzvan Cuc. n ultima variant de Master Plan, la prioritizare autostrzi Targu Neamt – Iasi – Ungheni este pe locul 5, iar Targu Mures – Targu Neamt este pe locul 8. n anexa la Master Plan, proiectul Targu Neamt – Iasi – Ungheni e trecut cu incepere din 2017 pan in 2019, iar Targu Mures – Targu Neamt din 2023 pan in 2026.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.