Tonajul la control!

tonaj_controlCamioanele suprancrcate fac praf drumurile din judet. Chiar dac CJ Vaslui investeste circa 400 miliarde lei vechi n lucrri de reabilitare a drumurilor judetene, transportatorii sunt mult mai „harnici”. Cum un tronson de drum este asfaltat sau pietruit, camioane si si ncep „opera” de distrugere a infrastructurii. Dumitru Buzatu, presedintele CJ Vaslui, este constient c acest fenomen este dificil de stopat, dar nu imposibil. n acest sens, CJ va achizitiona un cntar special si va operationaliza o echip de control, care s sanctioneze, dac este cazul, camioanele suprancrcate.

Utilajele de mare tonaj care circul prin Vaslui distrug aproape in totalitate infra struct – ura de pe drumurile jude tene. Dumitru Buzatu, prese dintele Consiliului Judetean (CJ) Vaslui, a precizat c au fost multe cazuri de drumuri judetene care au fost asfaltate sau s-au fcut lucrri de pietruire, iar apoi transpor tatorii cu supratonaj leau fcut praf imediat. Astfel de situatii au fost intalnite pe mai multe rute, printre care Rafaila – Drgesti – Sfronesti, Poienesti – Floresti, Suletea – Dodesti – Viisoara etc. Mai mult, in ultima perioad, s-a intervenit cu lucrri de plombare si pe tronsonul de drum Buhiesti – Iasi, care a fost afectat de camioanele cu o incrctur peste limita prevzute de lege. „Noi nu putem s stm pe fiecare drum s il pzim. Mijloacele de control sunt foarte slabe, asa c nu putem stopa fenomenul. Tuturor acestor camioane supraincr cate care au distrus drumurile nu li s-a aplicat nicio penalitate”, a precizat Dumitru Buzatu. Pentru a salva drumurile judetene de la distrugere, conducerea CJ Vaslui are in vederea implementarea unui program special. Astfel, este in pregtire o hotrare care va fi supus aprobrii CJ-ului, prin care s fie reglementat pro – blema tonajului admis pe drumurile publice, precum si infiintarea unei echipe de control care s verifice aplicarea respectivei hotrari. „Vom achizitiona un cantar special, iar echipa de control va merge in teritoriu. Acolo unde se va constata depsirea tonajului admis, vom aplica sanctiuni. Toate aceste camioane transport piatr, cereale, lemne etc. Dac la transportul cu cereale si lemn este mai mare strictete si se circul cu o incrctur mai mic, in cazul utilajelor care trasport piatr, prundis etc., acestea sunt, de cele mai multe ori, suprain crcate”, a explicat Dumitru Buzatu.

Camioanele, cntarite la intersectii

Cum era de asteptat, pagubele provocate de transportatorii care nu respect limitele de tonaj prevzute de lege sunt greu de contabilizat. Respectivele artere de circu latie trebuie reparate din nou, iar drumurile care au covor asfaltic si sunt prombate, la randul lor, se degradeaz mult mai repede. Cum nici pe dru mu rile nationale marii transpor tatori circul cu camioa nele supraincrcate, msurtorile fcute de intersec – tia drumu rilor judetene cu cele nationale ar putea avea cea mai mare eficient. „Noi am atentionat in numeroase randuri pe aceia care au contracte cu noi s nu depseasc tonajul. Noi nu avem un control al tuturor transportatorilor; sunt flote intregi care trec prin judetul nostru. Drumurile judetene su – port un alt tonaj decat cele nationale. Cat de repede po sibil, in functie de cum vom identifica resursele financiare, vom implementa acest program. Pen – tru achizitionarea canta rului si functionalitatea echipei de control ne trebuie circa cinci miliarde de lei vechi”, a mai spus Dumitru Buzatu. CJ Vaslui investeste sume tot mai mari pentru modernizarea infrastructurii rutiere. Lucrrile de reparatii vizeaz drumurile care fac legtura dintre centrele de comun si orasele limitrofe, cele mai degradate tronsoane de drumuri, segmentele de strzi care au fost prinse in sesizrile fcute de autorittile publice locale. Sumele alocate in acest an pentru drumuri sunt de circa 400 miliarde de lei vechi, iar toate lucrrile de reabilitare a infrastructurii sunt prinse in sectiunea de dezvoltare din cadrul bugetului multianual.

1 COMENTARIU

  1. Sigur, mare dreptate are domnul buzatu. E ingenios si inventiv ca mai toate geniile. In America si Canada, pe autostrazi circula numai pushtii cu role sau skateboard-uri. Nu vezi un camion de mare tonaj. Numai biciclisti si trotinotisti (trotinete). NU va e rusine, respectati tehnologia drumurilor, reteta conform proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.