Disparitia celor doi copii din localitatea Micesti, comuna Gherghesti, a impresionat o tar ntreag. Pe toat durata cutrilor, zeci de voluntari s-au alturat, zilnic, sutelor de pompieri, politisti, jandarmi si militari implicati n vasta actiune de cutare. Din pcate, desi s-a fcut tot ce era omeneste posibil, terenul extrem de accidentat si vremea cinoas a zdrnicit multe actiuni. Printre cei care au rspuns imediat apelului lansat de autoritti s-au numrat si membrii unui club de off-road din Brlad, dar si simpli posesori de masini de teren puternice. Iat povestea lor.
Pentru membrii Clubului „Off- Road Barlad”, noaptea de 20 spre 21 aprilie a fost una dintre cele mai grele din viata lor. membrii clubului, aproape toti printi, alturi de un brldean pe nume Ionut Grjdeanu, s-au mobilizat exemplar – la initiativa semnatarului acestor randuri – si au plecat pe cont propriu in cutarea micutilor. Aventura lor merit detaliat, subliniind astfel druirea de care dau dovad soferii de off-road, indarjirea lor si mai ales hotrarea de a nu renunta decat in conditii independente de vointa lor. Miercuri, in jurul orei 21.00, sapte autoturisme de teren de la „Off-Road Barlad” si un altul al unui localnic neafiliat in club au plecat in grab spre Micesti, comuna Gherghesti. Chiar la acea or, echipele de cutare ale Ministerului de Interne si cele de voluntari din comun luaser decizia s suspende cutrile, din cauza epuizrii si a cderii intunericului. Cutrile duraser deja peste 30 de de ore si toat lumea era sleit de puteri, atat din cauza unei vremi care nu a vrut si pace s tin cu oamenii – in special cu cei doi micuti dispruti, cat si a terenul extrem de accidentat. Ajunsi in Gherghesti, initial s-a luat legtura cu pdurarul din zon, care cunostea foarte bine pdurea din Micesti, unde se stia c au disprut copiii. Acesta ne-a condus apoi la casa printilor celor doi verisori. Mama biatului in varst de 3 ani ne-a intampinat imediat ce a auzit motoarele puternice ale masinilor, lucru pe care l-au fcut ulterior si printii fetei de 4 ani. „Chiar dac nu mai putem de oboseal, gandul c ii vom gsi in viat parc ne d putere s continum. Ne-am duce si noaptea, dar nici nu am sti de unde s incepem. Oricum, nu am inchis un ochi de cand au disprut. Sotul meu nu a mancat nimic iar fratii biatului si acum plang dup el, cand ne vd cum plangem noi”, spunea descumpnit mama bietelului. Cand i-am spus c am venit s dm o man de ajutor, femeia parc s-a mai luminat un pic, iar atunci bunicul copiilor, Sandu Atasiei, s-a oferit s ne arate locul in care s-au oprit cutrile. Imediat, acesta s-a urcat in masina de teren in care eram si noi, intr-o alta s-a urcat tatl biatului iar intr-o a treia, unchiul copiilor. Ne-am imprtit in trei grupuri, dou a cate trei masini si unul format din dou, si am plecat spre pdurea situat in partea de est a Micestiului. „Pe aici (spunea Nea Sandu, n.r.) nu s-a mai putut ajunge, si am eu o bnuial…”. Motoarele au rupt imediat linistea noptii si s-au indreptat spre directii diferite, ins legtura intre masini s-a tinut in permanent. Dotati cu GPS-uri si tablete anti-soc conectate la internet, soferii s-au coordonat si au „clcat” peste 90 de kilometri de teren, fiecare in parte. De zeci de ori masinile s-au oprit, in zone in care proiectoarele nu putea strpunge fundurile vilor sau desisurile, pentru a cuta la pas. Evident, nu au lipsit incidentele: unui motor incins la maximum i-a cedat pompa de benzin iar terenul extrem de accident a pus la grea incercare indemanarea soferilor. ns, in ciuda piedicilor de tot felul, toti s-a descurcat exemplar. Pdurea si imprejurimile au vuit pan spre ora 03.00 de strigtele voluntarilor. La un moment-dat, farurile altor dou masini de teren au rupt intunericul, in zona a dou case izolate. Erau doi ieseni, veniti, ca si noi, s dea o man de ajutor. Ca la un semn, toat lumea a decis s se retra – g inapoi spre sat, pentru c rezervoarele de cate 80 de litri ale masinilor aproape c se goliser. La fel de descumpniti ca si rudele celor doi copii care ne-au insotit, am decis s revenim in cursul diminetii urm toare, care incepea peste numai cateva ore. „V multumim din suflet! Mcar am mai acoperit o zon, greu de parcurs si la pas. Dac vreti s mai veniti si puteti, ar fi bine”, s-a desprtit de noi bunicul copiilor. Dup cum se stie, ieri dimineat, fetita de patru ani a fost gsit prima, in viat, culmea, la o distant foarte mic de locul in care s-au desfsurat cutrile noastre, ins necunoscut – pe timp de noapte – chiar si pentru ghizii nostri din sat. Ulterior, din nefericire, a fost descoperit si bietelul, dar fr suflare. Ionut Grjdeanu, soferul masinii in care s-a aflat si echipa ziarului nostru, a fost cel care, ieri dimineat, in timp ce se ducea singur spre Micesti, a fost anuntat de un cunoscut din Morreni de locul exact in care au fost gsiti cei doi verisori. „E incredibil cat ghinion am putut avea! Poate dac stiam zona… dac era lumin… dac mai parcurgeam cateva sute de metri… n fine, noi am fcut tot ce s-a putut omeneste face si probabil vom regreta cu totii, mult timp, c nu am putut avea un dram de noroc s ii gsim azi noapte…”, ne-a spus dezamgit Ionut. Pentru tot ce au fcut si mai ales pentru faptul c nu au cedat pan cand conditiile nu au impus-o, trebuie s le aducem multumiri publice celor de la Clubul „Off-Road Barlad”, lui Ionut Grjdeanu si „copilotului” su, Marius Chescu. Respectul nostru si al unei intregi comunitti!
Bravo pentru ini?iativa. V? mul?umesc din suflet pentru omenia de care a?i dat dovad?. Sunte?i ngerii lui Dumnezeu.