Liceul Stefan Procopiu Vaslui, prezent la a doua ntlnire a Parteneriatului LPD

n perioada 25-29 martie, n Munchen, Germania, s-a desfsurat a doua ntlnire din cadrul Parteneriatului pentru nvatare Grundtvig „Learning Positive Discipline” (LPD). Acesta se deruleaz n perioada 1 august 2013 – 31 iulie 2015 n parteneriat cu institutii din nou tri europene: Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui (institutie coordonatoare), Foreign Language Secondary School (Bulgaria), Club Kiwanis Vaslui (Romnia), Agentur Kultur e.V. (Germania), ESTONIAN SURVIVAL SOCIETY (Estonia), CPFPA MISLATA (Spania), BAUSKA SECONDARY SCHOOL NO 2, (Letonia), Kecskemti Foiskola (Ungaria), Amici del centro socio-culturale san Francesco (Italia), DC Center DariuszCeglinski (Polania), Usak University Women Studies Research and Implementation Center (Turcia).

n cadrul ntlnirii au avut loc sesiuni de lucru si exemple de bun practic, spre exemplu „LPD si educatia familial”, „LPD si art”, „LPD si Froebel”, „LPD – nvtnd de la mintea genial a lui Leonardo da Vinci”. Totodat, s-au ales logo-ul si pliantul proiectului, s-au analizat rezultatele chestionarului cu tema „Educatia copiilor referitoare la disciplinarea pozitiv. Repere si practici actuale n Europa”, pentru identificarea formelor de disciplinare utilizate de printi, n trile participante la proiect. S-au analizat si discutat dezvoltarea abilittilor pozitive ale printilor n relatiile cu copiii. mpreun cu coordonatorul proiectului, Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui, toti cei prezenti au participat la atelierul de lucru cu tema „Pedepse adecvate” care a avut ca obiectiv dezvoltarea abilittilor adultilor de a gestiona problemele comportamentale ale copiilor prin utilizarea unor pedepse potrivite. Rezultatul activittii a fost concluzionat prin stabilirea unei „Reguli de aur” n aplicarea unei pedepse: „O pedeaps adevrat este cea folosit rar, ntruct rar este nevoie de ea”. Partenerii germani, Agentur Kultur e.V., organizatorii acestei ntlniri, au prezentat dou concepte noi promovate n rndul educatiei copiilor germani, si anume interactionarea adultilor cu copiii avnd la baza afectivitatea (Prezentarea programului de educatie familial sustinut de asociatia „Elly Heuss-Knapp”) si eliberarea personalittii copiilor prin pictura nonconformist (implementat de organizatia non-profit „Little Art”). ntlnirea a adus o completare important a valorilor de disciplinare pozitiv ce sunt necesare n dezvoltarea copiilor ca viitori adulti, valori conturate mpreun cu experinta partenerilor de proiect europeni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.