Cristian David – solutii pentru dezvoltarea antreprenoriatului romn n Italia

Romnii din Italia realizeaz 2,5% din PIB-ul Italiei, dup calculele ministrului diasporei, Cristian David. De ce nu ar putea contribui aceiasi romni si la economia Romniei? Ideea e simpl: fiecare romn din strintate s consume de 10 euro pe lun produse traditionale romnesti.

Aceasta e ideea exprimat de ministrul Cristian David la ntlnirea de lucru interinstitutional organizat miercuri, 29 ianuarie, la Bucuresti, la Palatul Camerei de Comert Nationale a Romniei, de ctre reprezentanta Camerei de Comert si Industrie a Romniei n Italia. La ntlnire au participat reprezentanti ai Guvernului, ai mai multor ministere si mediului de afaceri din Romnia. „Consider c aceste ntlniri sunt esentiale pentru dezvoltarea antreprenoriatului romn n diaspora. n prezent, peste 70.000 de companii cu asociati romni genereaz un volum economic generos n Italia, unde 2,5% din PIB-ul trii reprezint contributia romnilor din Peninsul”, a spus Cristian David. ntlnirea a avut ca scop principal prezentarea activittilor Camerei de Comret a Romniei n Italia, nfiintat cu mai putin de un an n urm, n luna iulie, la Roma. „Proiectul prezentat astzi nu este doar unul de imagine, este un proiect viabil pe dou fronturi, pe de o parte, antreprenorii romni din Italia se sprijin reciproc, pe de alt parte este o punte de legtur pentru investitiile romnoitaliene. Initiativa Camerei de Comert si Industrie a Romniei n Italia poate reprezenta un exemplu de bun practic si pentru celelalte tri unde se afl cetteni romni”, a mai spus David. Ministrul diasporei a vorbit despre ideea de a crea o piat real pentru produsele traditionale romnes ti: „n comunittile mari, dac am ncuraja fiecare romn s consume de 10 euro produse traditionale romnesti, ar fi o piat n Italia si n Spania de 10 milioane de euro lunar. Ceea ce ar nsemna, doar la aceste dou piete, un volum potential de export din Romnia de 250 – 300 de miloane de euro anual. Este vorba de produse traditionale romnesti, pentru c n-o s poti vinde, de exemplu, cafea turceasc, dar ciocolata cu rom, tuica, crnatii, produsele sau serviciile reprezint o piat pe care cei mai multi dintre productorii romni nu o constientizeaz „, a mai spus Cristian David.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.