„Elevii vor fi evaluati din materia parcurs pn la data sustinerii trestului. Elevii de clasa a XI-a, care vor simula pentru prima dat bacalaureatul, vor sustine doar dou probe: romn si matematic sau istorie”, a explicat ministrul Educatiei, Remus Pricopie. Disciplinele la care se organizeaz simularea evalurii nationale pentru elevii clasei a VIII-a sunt limba si literatura romn (18 februarie), limba si literatura matern (19 februarie, pentru elevii apartinnd minorittilor nationale care au urmat cursuri gimnaziale n limba matern) si matematic (20 februarie), potrivit calendarului fcut public de MEN. Rezultatele vor fi afisate n 7 martie. Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a si XII-a are urmtorul calendar: limba si literatura romn (3 martie), limba si literatura matern (4 martie), proba obligatorie a profilului (5 martie) si, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului si specializri (7 martie). Toate probele sunt scrise, iar rezultatele vor fi afisate n 14 martie. „Vreau s precizez c istoria n programa de bacalaureat este istoria de clasa a XII-a. Atunci ntrebarea este: cum simulm examenul de istorie n clasa a XI-a? Modelul de examen va fi pilotat cu subiecte parcurse n primul semestru din clasa a XI-a. Este important ca elevii s se familiarizeze cu atmosfera de examen si modelul de subiecte. La anul (2015 – n.r.), cnd acesti elevi vor fi n clasa a XII-a, vor a avea a doua simulare, de data aceasta cu subiecte din programa de bacalaureat. Din punct de vedere didactic, considerm c este important aceast analiz, pentru c vedem nivelul de pregtire pentru dou discipline. Este un avantaj pentru elev, chiar dac materia respectiv nu face parte din programa de bacalaureat”, a mai spus ministrul Educatiei. Rezultatele obtinute de elevi la simularea evalurrii nationale si la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat nu se trec n catalog, la fel urmnd s se ntmple n cazul evalurilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Potrivit ministerului, simulrile au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluri nationale, respectiv a unui examen de bacalaureat national, si optimizarea rezultatelor obtinute de ctre elevii din nvtmntul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale. „n vederea adoptrii unor msuri pentru mbunttirea performantelor scolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecrei unitti de nvtmnt, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu printii, precum si la nivelul consiliului profesoral”, au adugat reprezentantii Ministerului Educatiei.