Noi reguli de verificare a autovehiculelor

Parlamentul European a cerut, marti, o actualizare a regulilor privind verificrile autovehiculelor, care s mbuntteasc siguranta circulatiei rutiere si s extind verificrile regulate si la motociclete si la unele remorci si caravane.

Regulile actualizate vor face controalele rutiere la vehiculele comerciale mai eficiente si conforme cu riscurile, simplificnd prevederile referitoare la documentele autovehiculelor, potrivit unui comunicat de pres al PE. Parlamentul European a adoptat, marti, amendamente la dou propuneri de directive ale Comisiei Europene viznd aceste domenii, forul legislativ dorind ca acestea s fie baza de negociere cu Consiliul n scopul de a adopta n prim lectur legislatia revizuit. Cerint ele tehnice privind testrile pe care le introducem prin aceast lege au standarde foarte nalte, a spus europarlamentul german Werner Kuhn, raportorul pentru propunerea privind inspectiile periodice la autovehicule si remorci. Eurodeputatii au votat pentru verificri obligatorii la motociclete n toate statele membre, ncepnd cu 2016 si la mopede ncepnd cu 2018, dac nu exist un studiu din partea Comisiei care s arate c verificarea mopedelor ar fi ineficient. Europarlamentarii au votat si pentru extinderea verificrilor la remorcile mai grele de dou tone si la rulotele mai grele de 750 kg, sustinnd standardele existente pentru remorcile de peste 3,5 tone. De asemenea, Parlamentul European doreste s pstreze cerintele minime actuale privind verificrile tehnice initiale la patru ani pentru masini, urmate de teste la fiecare doi ani dup aceea. Pe de alt parte, pentru a creste eficienta inspectiilor rutiere la vehiculele comerciale, trebuie creat un sistem de evaluare bazat pe riscuri, spun deputatii. Operatorii vor fi clasificati conform performantelor vehiculelor lor n timpul inspectiilor, iar vehiculele cu risc mare ar putea fi vizate de autorittile statelor membre n controalele rutiere, adaug deputatii. Controalele rutiere variaz mult ntre diferite state membre, de aceea avem nevoie de reguli UE armonizate, a spus Olga Sehnalov, eurodeputat social-democrat din Cehia, de asemenea raportor pentru propunerea privind controalele rutiere la vehiculele comerciale. Deputatii au inclus si vehiculele comerciale usoare n categoria celor care devin subiect al controalelor rutiere. O alt regul cerut de PE este ca documentele autovehiculelor s fie pstrate n registre nationale electronice, facilitnd schimbul de informatii ntre statele membre si ajutnd astfel la combaterea tranzactiilor cu masini furate. Parlamentul este de acord cu Comisia c cele dou directive privind verificrile tehnice ale autovehiculelor trebuie transformate n regulamente, care s se aplice direct n statele membre, care pot aplica ns standarde mai nalte privind aceste reglementri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.