nmatriculrile masinilor second-hand, blocate din cauza prevederilor legii timbrului de mediu

nmatriculrile masinilor second-hand si a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori odat cu ncheierea contractului sunt blocate pentru c autorittile cer dovada pltii unei taxe anterioare, ns Fiscul nu are o evident nominal a acestor plti din anii trecuti.

„Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa n vederea nmatriculrii pentru c nu se poate lua usor adeverinta privind pltile pentru taxele anterioare, deci nmatriculrile sunt blocate. Am luat legtura cu autorittile, ANAF, Administrat ia Fondului de Mediu si Ministerul Mediului, ns cu toat vointa acestor institutii, ANAF nu are o evident din punct de vedere tehnic a ncasrilor anterioare si astfel se blocheaz procedura de nmatriculare”, a declarat, ieri, ntr-o conferint de pres, secretarul general al Asociatiei Societtilor Financiare ALB Romnia, Adriana Ahciarliu. Ea a artat c fiecare institutie n parte cu care asociatia a intrat n dialog spune c nu este cea decident n aceast situatie. La rndul su, Ion Busuioc, director n cadrul ANAF, a artat c nu este responsabilitatea ANAF de a solutiona problema si institutia nu se face vinovat de acest blocaj, prin inexistenta unor evidente nominale a pltilor anterioare, ntruct Fiscul n-a avut n timp obligatia de administrare a acestor taxe, ci doar de colectare. „Culpa nu apartine ANAF pentru c legislatia n timp nu a instituit obligatia ca ANAF s nregistreze aceste plti, ci s ncaseze prin trezorerii. Deci n-am avut obligatia de administrare, iar contribuabilii nu au fost obligati s depun declaratii c au efectuat acele plti, ci sumele s-au vrsat ntr-un cont comun, fiind taxe nenominale, deci nu stim cine a pltit pentru taxa auto”, a spus Busuioc. ALB a propus Ministerului Mediului ca firma de leasing s preia obligatia de a prezenta dovada pltii taxelor anterioare dup ce se realizeaz nmatricularea masinii, eliminnd astfel blocajul. „Sunt societti de transport care nu pot folosi autovehiculele din cauza autorizatiilor care trebuie luate ulterior nmatriculrii, iar cum nmatricularea depinde de aducerea acelei dovezi, totul este blocat. Din discutiile cu autorittile nu au reiesit dovezi de neplti anterioare de taxe auto din partea companiilor de leasing, asa nct pot avea ncredere n societtile de leasing c si vor asuma plata taxei ulterior nmatriculrii dac aceasta n-a fost achitat anterior. Pe de alt parte, autorittile statului vor avea o garantie c vor ncasa sumele respective”, a afirmat Marian Crlig, presedintele comitetului logistic Leasing n cadrul ALB Romnia. Transferul de proprietate de la compania de leasing la proprietar presupune plata timbrului de mediu de ctre acesta din urm, fiind cazul contractelor de leasing ncepute n 2008- 2009 care au ajuns la final. Reprezentantii asociatiei n-au primit nc niciun rspuns oficial din partea Ministerului Mediului la propunerea naintat, ns din discutiile avute au nteles c solutia a fost considerat constructiv, cu posibilitate de aplicare. Pentru utilizatorii care ajung la terminarea contractului cu un cost mai mare dect a fost stabilit initial, prin aplicarea timbrului de mediu, optiunile sunt fie pentru prelungirea contractului astfel nct s amne plata taxei, fie pentru restituirea masinilor din contract firmei de leasing, caz n care aceasta trebuie s preia plata timbrului, potrivit secretarului general ALB. n schimb, la finantrile de masini second-hand trebuie verificat dac taxa auto a fost pltit anterior de ctre fostii proprietari, firma de leasing neavnd niciun istoric legat de acestea. ntruct de-a lungul ultimilor ani au existat mai multe forme ale taxei auto, cu mai multe exceptii de la plat, iar n unele cazuri proprietarii auto si-au recuperat n instant sumele pltite, lipsa unei evidente a pltilor creeaz probleme majore la noua nmatriculare dac contribuabilul nu mai detine chitantele care atest efectuarea pltii. Pe piata de leasing, financiar si operational, exist 1.300 de masini rulate finantate n leasing al cror proces de nmatriculare treneaz n asteptarea adeverintelor de plat, valoarea acestor autovehicule ridicndu-se la 14,3 milioane de euro. Dintre acestea, ALB are n asteptare 1.100 de masini, cu o valoare de 11,3 milioane euro, reprezentnd 37% din totalul vehiculelor rulate nmatriculate de asociatie dup instituirea timbrului de mediu, la 15 martie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.