Vineri dimineata, traficul feroviar pe ruta Brlad-Tulucesti-Brates- Galati a fost nchis. Pe o distanta de cativa kilometri, n apropiere de Lacul Brates, calea ferata a fost distrusa de o alunecare de teren.
Zeci de cltori, care, vineri dimineat, se aflau n trenul de pasageri care tocmai plecase din Brlad, au fost preluati de autobuze si transportati la destinatie dup ce mecanicul de locomotiv a sesizat pericolul de pe calea ferat. Alunecarea de teren care a dus la devierea sinelor s-a produs ntr-o zon n care pericolul a existat mereu, specialistii avertiznd de mai multe ori despre iminenta aparitiei unor alunecri ale solului. Cea mai mare alunecare de teren din zon a avut loc n 1982, cnd, de asemenea, traficul feroviat a fost nchis ca urmare a distrugerii sinelor. Din fericire, nici atunci, nici acum nu s-au nregistrat victime sau alte evenimente. Linia de cale ferat Galati-Brlad este in administrarea companiei private Transferoviar Cltori, care opereaz cu sapte perechi de garnituri, fiind una dintre cele mai aglomerate din Moldova. n prezent, transportul cltorilor pe sinele de cale ferat de la Brlad spre Galati nu se poate efectua dect pe relatia Tecuci.
Niste baieti destepti au cumparat sau inchiriat acest segment de cale ferata Galati-Barlad, dar au neglijat mentinerea tehnica a terasamentului, cu gandul la profit, problema e veche, cunoscuta si se va rezolva daca ….se va INVESTI….lucrul cel mai greu de facut in Romania
Problemele acolo sunt inca din 1974! Pana nu se realizeaza o consolidare serioasa a dealului Brates si nu se fac lucrari majore de stabilizare a solului, problema nu va fi rezolvata!