Reteaua global de servicii telefonul copilului a srbtorit, ieri, pentru al saselea an consecutiv, Ziua International a Telefonului Copilului. Serviciile telefonul copilului din ntreaga lume atrag atentia asupra rolului crucial al acestora n domeniul protectiei drepturilor copilului. Ziua International a Telefonului Copilului este guvernat n acest an de tema Rolul serviciilor telefonul copilului si al noilor tehnologii de comunicare n protejarea fetelor – victime ale abuzului si violentei.
Anul trecut, copiii au accesat serviciile oferite de telefonul copilului n ntreaga lume de mai mult de 28 de milioane de ori, conform datelor centralizate de Child Helpline International, organizatia international care reuneste toate serviciile telefonul copilului, n care Romnia este reprezentat de Asociatia Telefonul Copilului. La nivel global, peste 55% dintre apelurile preluate la telefonul copilului au venit din partea fetelor. Unul din cinci cazuri a fost identificat drept abuz sau violent asupra copilului, iar mai mult de sase din zece cazuri au avut drept victime fete. Ne dorim ca ncepnd de astzi toti copiii lumii s se regseasc n aceast mare familie TELEFONUL COPILULUI prin intermediul website-ului www.116111.eu, pe care astzi l lansm alturi de Child Helpline International. Promov m cu mndrie prin intermediul website-ul www.1161 11.eu nu numai organizatia noastr, ci si drapelul trii noastre, precum si incontestabila capodoper Coloana Infinitului a celui mai mare sculptor modernist, Constantin Brancus i, a declarat Ctlina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului. n anul 2011, abuzul emotional a fost cea mai ntlnit form de abuz asupra copilului raportat pentru cazuri n care au fost implicate fete n Europa, Statele Unite ale Americii si n Caraibe – un procentaj de 66% se refer la fete, iar un procentaj de 34% se refer la bieti. n Romnia, din totalul copiilor care au contactat telefonul copilului si au fost implicati n cazuri de abuz, un procentaj de 60,22% au fost fete, iar 39,78% au fost bieti. n anul 2011, Asociatia Telefonul Copilului a rspuns la 116 111 unui numr de 168.159 apeluri. Principalele motive pentru care copiii apeleaz serviciul care le este dedicat, sunt nevoia de comunicare, abuz emotional, relatia printe-copil, nentelegeri n familie, probleme sentimentale, singurtate, tristete, molestare fizic, neglijare, probleme educationale, exploatare prin munc, abuz sexual. Serviciile telefonul copilului reprezint de cele mai multe ori primul contact al unui copil cu orice serviciu de protectie a copilului, poarta ctre o lume a sprijinului si a ajutorului de care copii si tineri din ntreaga lume au nevoie. 116 111 este linia european de asistent pentru copii, gestionat n Romnia de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul ctre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote. Cu o experient de 10 ani n domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizat ie neguvernamental, non-profit, din Romnia, care pune la dispozitia copiilor si printilor o linie telefonic de asistent la nivel national. 7 zile din 7, ntre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului rspunde apelurilor copiilor si printilor la 116 111, numr armonizat european. n perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2012, un numr total de 1.756.777 de apeluri a fost nregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 37.437 de cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.