Acel ceva care face diferenta

Pentru a fi prima din segmentul su de piat, o companie trebuie s fie diferit de concurenta sa, ncercnd cu fiecare zi s devin din ce n ce mai bun. ntrebarea este care s fie acel ceva care face diferenta si se dovedeste a fi important pentru clienti? Sigur, se subntelege c toti consumatorii se astept s primeasc nici mai mult nici mai putin dect echivalentul promisiunilor fcute de vnztor, dar nu de putine ori am ntlnit firme care nu si respect promisiunile sau nu vnd produse si servicii de calitate. Orice firm care intr pe piat studiind defectele si lipsurile concurentei si care ndeplineste criteriile nevoilor de baz ale produselor sau serviciilor furnizate are un avantaj la start. Succesul n afaceri provine din satisfacerea nevoilor clientilor mai bine dect concurenta. ntelegerea nevoilor clientului este punctul de baz al oricrei afaceri, dup proverbul „Clientul nostru, stpnul nostru”, tocmai pentru a sti ce asteptri are si pentru a-l putea impresiona adugnd ceva n plus. Dac vrei s unic, s fii primul, s fii „the one and only”, trebuie s satisfaci nevoile de baz si apoi s te gndesti s fii diferit. Poti plusa oricnd cu un bonus la produsele si serviciile pe care doresti s le vinzi. Consumatorii nu pornesc la cumprturi cutnd produsul unic, acela care este diferit doar de dragul de a fi diferit; ei vor de fapt s-si rezolve o problem. n concluzie, o idee de afaceri de succes se cldeste pe dou criterii principale: rezolv chestiuni stringente pentru consumator si ofer beneficii unice sau diferite fat de concurent, pentru a da un plus de valoare. Pretul, usurinta cu care este gsit produsul si popularitatea acestuia sunt motivele principale prin intermediul crora se produce achizitionarea produselor sau serviciilor companiei.

Elena Hohota,
membru Liga Tinerilor ntreprinzatori Social Democrati

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.