Proiectul de lege care vizeaz modificarea normelor de desfsurare a examenului auto, supus dezbaterii publice de ctre Ministerul Administratiei si Internelor, naste deja controverse fie n rndul candidat ilor, fie n rndul patronilor de scoli auto si instructorilor. Patronul unei astfel de scoli, Ionel Ichim, spune c nu este mpotriva modificrilor, ns noul act normativ nu pune accent pe unele aspecte cu adevrat importante, viznd siguranta conductorului auto. Acesta din urm, sustine Ionel Ichim, este obligat s cunoasc de la instructor aspecte care tin de schimbarea uleiului, verificarea frnelor etc., desi nu sunt prioritti. Mai util, continu Ichim, ar fi examinarea pe timpul noptii, pentru c ar evidentia mai repede si n amnunt abilittile dobndite de ctre candidat. Pe de alt parte, Ionel Ichim nu vede rostul reintroducerii probei n poligon, att timp ct traseul ar putea s o substituie cu succes. n alt ordine de idei, noul act normativ vine si cu vesti bune. Una dintre acestea este faptul c cei care au trecut de proba teoretic, ns au picat la proba practic, mai au sansa, nu se stie deocamdat de cte ori sau n ce interval de timp, s repete proba practic fr a mai sustine nc o dat proba teoretic. Candidatii trebuie doar s fac dovada faptului c au fcut nc 15 ore de traseu cu instructorul auto. Rmne de vzut dac aceste modificri vor schimba procentul candidatilor admisi, asa cum s-a ntmplat imediat dup introducerea sistemului electronic de examinare, care a condus la o scdere cu 42% a numrului de candidati admisi. Abia dup aproximativ un an lucrurile au revenit, procentul de promovabilitate crescnd la 67%.
Alina Asandulesei