Unittile de tiere a animalelor, precum si cele de prelucrare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine animal vor functiona doar dac sunt autorizate sanitar-veterinar si supuse controlului oficial. Respectivele msuri au fost decise de ctre Guvern pentru a evita eventuale sanctiuni din partea Comisiei Europene (CE). Acelasi principiu va fi aplicat si n cazul unittilor de colectare, producere, procesare, prelucrare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine non-animal, a cror functionare va fi, de asemenea, permis doar dac sunt nregistrate sanitar-veterinar si se supun controlului oficial. Actiunile de control oficial se asigur de ctre un personal de specialitate angajat pe baza unui contract individual de munc pe perioada determinat, ncheiat cu directiile sanitarveterinare. Plata personalului se asigur integral din venituri proprii ale directiilor, obtinute de ctre acestea din domeniile specifice n care personalul respectiv si desfsoar activitatea, conform unei ordonante de urgent aprobat de Guvern. Executivul sustine c neasigurarea controlului oficial poate genera grave consecinte de ordin social si economic si poate periclita sntatea consumatorilor, determinnd o atentionare din partea CE, potential chiar activarea clauzei de salvgardare pentru domeniul sigurantei alimentelor.
Asta nu e creoct. E haiducesc.Nu-ti convine o regula sau o lege? Pai du-te in piata mare si striga, dar nu protesta incalcind-o. Exista o regula ca NU AI VOIE sa construiesti fara autorizatie? Pai si atunci de ce ne dam de ceasul mortii ca nu stiu ce interlop si-a facut ditamai vila linga o biserica din secolul al XVII-lea, neavind autorizatie de constructie?Aici sint doua probleme: una este ca autoritatile nu au fost in stare sa faca podul in 8 luni. Responsabilii trebuie sa plateasca.Cealalta problema e ca oamenii din Marginea au facut un pod pe un drum national din lemn, care rezista la 10 tone dar la capetele caruia au montat indicatoare (vospite de ei) care limiteaza accesul la 2,5 tone. Cei care l-au construit fac cu rindul si-l inspecteaza periodic, sa se asigure ca e totul in ordine. Intrebarea mea e urmatoarea: daca pe podul ala trecea un autocar cu copii si podul se surpa (pentru ca NIMENI nu-mi garanteaza ca podul va rezista – remember? – el n-are autorizatie de constructie) ce praful si pulberea se alegea din initiativa laudabila a marginenilor care au tras o palma statului?