Soseaua de centura nu mai exista

Vesti sumbre au venit, zilele trecute, de la Bucuresti n privinta soselei ocolitoare a Brladului: att caietul de sarcini al proiectului, ct si indicatorii tehnico-economici ai investitiei au… expirat. Prin urmare, toat munca de pe pn acum a autorittilor locale a fost n zadar si, pentru ca proiectul soselei ocolitoare a municipiului s mai poat fi luat vreodat n discutie, va trebui pornit de la zero. Pentru a patra oar Brladul pierde sansa de a avea vreodat o sosea ocolitoare, ntruct guvernantii nu au catadicsit pn acum s aprobe finantarea proiectului iar cnd s-au uitat prin acte au observat c toat documentatia expirase. O btaie de joc la adresa unui oras care, n unele zone, mai are un pic si ncepe s tremure de fric la gndul c blocurile afectate de traficul greu s-ar putea drma. La fel de grav este si c exista posibilitatea ca brldenii s triasc n continuare iluzia numit „sosea de centur”. Asta dac parlamentarii brldeni nu solicitau Ministerului Transportului un punct de vedere oficial n privinta stadiului n care se mai afl documentat ia proiectului. Senatorul de Brlad Vasile Pintilie a fost unul dintre cei care au primit un astfel de rspuns. Astfel, potrivit documentului trimis de ctre Directia General de Infrastructur si Transport Rutier, din cadrul Ministerului Transporturilor, obiectivul sosea de centur este n continuare inclus n cadrul unei cereri de finantare, numai c… n perioada urmtoare va trebuie organizat o licitatie pentru atribuirea unui contract de servicii care are ca scop asistenta tehnic n vederea elaborrii unui nou studiu de fezabilitate. Asta pentru c, se mai arat n documentul n cauz, studiul existent a fost ntocmit n anul 2006 si a cam expirat. „n rspunsul pe care l-am primit eu de la minister nu este trecut un termen pentru momentul n care vor fi scosi la licitatie, din nou, caietul de sarcini si indicatorii tehnico-economici. Ar mai fi o sans si anume s facem corp comun cu demnitarii de la Timisoara pentru a putea obtine mpreun finantarea pentru sosele de centur, ntruct si documentatia acestui municipiu a expirat. Deja am vorbit cu senatorii de Timisoara si vom ncepe imediat demersurile comune pentru a grbi un pic lucrurile”, a declarat senatorul PD-L Vasile Pintilie. Reactii dure pe margimnea acestui subiect au avut si cei de la PSD, care, nc de anul trecut, au anuntat c n vara acestui an ar putea recurge la msuri dure de protest pentru a forta mna ministerului s acorde finantarea obiectivului. La un moment-dat, att deputatul de Brlad Adrian Solomon, ct si primarul Constantin Constantinescu au spus c personal vor coordona un miting ce se va finaliza cu blocarea Drumului European 581, vinovat c traficul greu are un flux foarte ridicat n Brlad. Reamintim c, potrivit studiilor efectuate pn acum, pentru a ajunge n orasele din nordul trii sau n Republica Moldova, camioanele grele nu pot trece dect prin Brlad iar un recensmnt al Companiei Nationale de Drumuri a artat c zilnic peste 3.100 de autovehicule de peste 7,3 tone tranziteaz localitatea. Distanta de este doar cinci metri ntre imobile si bulevardele pe care trec camioanele. Soseaua de centur este o investit ie de circa 41 milioane euro, bani pe care Ministerul Transporturilor nu a vrut s-i dea, desi nu-i afecta prea mult visteria avnd n vedere c este vorba de un efort financiar sustinut pe parcursul a patru ani.

8 COMENTARII

  1. Atat timp cat comunistii lui Virgil Trofin, au fost cei care au primit fonduri pentru infrastructura si nu numai, iar judetul Vaslui de condus tot de catre comunisti, la Barlad, soseaua de centura, ramane o speranta a unui viitor guvern de dreapta. Bine ca au construit in Vaslui sosea de centura, doar IRB-ul era creator de fonduri in judet din ’53 si pana astazi, iar altii au profitat! Hristos a inviat!

  2. soseaua costa 41 de milioane de EUR, pentru 2 ani ar trebui sa incasam 55.000 EUR pe zi din taxe, la aproximativ 3.000 de camioane care trec zilnic ar trebui fiecare taxat cu 18 EUR.

  3. ii prost primaru …. io dak as fi in locu lui as pune niste taxe pentru toate tirurile care tranziteaza barladu . din aceste taxe aqr iesi o sosea de centura in 2 ani de mai mare dragu ……

  4. Hai sa fim realisti ,sosea de centura vom avea cand autostrazile din Romania vor fi finalizate ,cand anumite zone de interes major (pentru anumite cercuri de afaceri)au nevoie de transport rapid pe drumuri excelente,si abia dupa aceasta isi vor indrepta atentia spre zona a III-a.Pana atunci visati in continuare.

  5. parerea mea e ca noi urbea asta amarata si vai de capul nostru sa luam niste masuri. eu zic ca ar fi mai bine sa punem bariere la toate intrarile in oras si sa percepem taxa daca guvernul nu si nu.

  6. Sa stam calmi ca nicaieri in tara nu se va face un km de centura sau autostrada, cu atat mai putin in Barlad unde traficul este inca acceptabil

  7. Inca o data se vede nemernicia celor care ne conduc pe drumul catre groapa istoriei. O sa coste mai multi bani studiile de fezabilitate decit lucrarea ca atare. AICI SUNT VOTURILE DUMNEAVOASTRA !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.