Apicultorii au accesat doar 16,8% din valoarea sprijinului financiar acordat prin Programul National Apicol, n anul 2008, cumulnd o sum total de 2.256.238 lei. La Vaslui, Asociatia Cresctorilor de Albine (ACA) a avut un proiect aprobat n valoare de 350.000 lei, pentru achizitionarea de medicamente si mtci. Pn n acest moment, peste 90% din sum a fost distribuit ctre beneficiari. „Pentru 2009, noi vom mai depune un proiect pe acest program, pentru achizitionarea de material biologic si medicamente”, a spus Vasile Puf, presedintele ACA Vaslui. n paralel, 120 de apicultori vasluieni au depus dosare pe msura 1.4.1 privind sprijinirea fermelor agricole de semi-subzistent si sase proiecte pe msura 1.1.2 privind instalarea tinerilor fermieri. La nivel national, principalul motiv pentru care apicultorii nu au putut accesa fondurile programului a fost faptul c acestia si-au nregistrat trziu familiile de albine la Autoritatea National Sanitar Veterinar si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA). Conform datelor Ministerului Agriculturii, n 2008 au fost depuse 66 de cereri pentru accesarea fondurilor din cadrul Programului National Apicol, 65 dintre acestea fiind aprobate. Suma total autorizat si pltit beneficiarilor a fost de 2.256.238 lei, dintr-un total de circa 13,4 milioane lei alocate pentru program n 2008. Pentru anul 2009, suma aprobat Romniei este de 1.996.151 euro si 6.652.471 lei. Productia total de miere n anul 2008 a fost de 20.945 tone, cu 25% mai mult fat de anul 2007. Programul National Apicol a fost aprobat n luna mai 2008 si contine tipurile de activitti care vor fi finantate si conditiile de acordare a sumelor pentru apicultorii organizati n asociatii de cresctori de albine, uniuni apicole, cooperative sau grupuri de productori. Ajutorul financiar se acord pentru obtinerea unor produse apicole de calitate, pentru profilaxia si combaterea varoozei, dar si pentru repopulare. Comisia European particip la finantarea acestor msuri cu pn la 50% din cheltuielile efectuate de Romnia pentru fiecare actiune, excluznd TVA.