Dacia ar putea ieftini masinile

Dacia ia n calcul reducerea pretului masinilor, ca o msur care s vin n sprijinul clientului, alturi de banii primiti de acesta prin programul Rabla, ieftinirea modelelor nefiind o msur viabil dac actioneaz singur, a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. Dacia ia n calcul reducerea pretului pe unitate, din marja de profit. Reducerea aceasta, cumulat cu prima de casare, s-ar putea traduce ntr-un avantaj pentru client de circa 1.700-2.000 de euro pentru un model Dacia de 10.000 de euro, a explicat Stroe. El a adugat c ieftinirea masinilor Dacia cu cteva sute de euro nu poate stimula suficient cererea astfel nct aceasta s fie corelat cu product ia pe care si-a planificat-o productorul. Stroe a mai spus c oamenii sunt mai atenti la rata lunar pe cate o pltesc dect la pretul final al automobilului, iar scumpirea creditului, accesul mai dificil la finantri si incertitudinile legate de taxa auto au determinat potentialii clienti ai Dacia s intre ntr-o stare de asteptare.

n decembrie, vnzrile de automobile noi au czut cu 53%

Potrivit Asociatiei Produc torilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vnzrile de automobile noi au czut cu 53% n decembrie, la 13.054 unitti, iar pe ansamblul anului trecut, scderea segmentului a fost de 14,1%, la 270.995 ma- sini, fat de 2007, n conditiile n care piata auto total a cobort cu 11,7%. n ultima lun din 2007 au fost livrate 27.803 automobile, iar pe parcursul ntregului an men- tionat au fost comercializate 315.621 autoturisme. Piata total (automobile, vehicule comerciale si autobuze) de vehicule noi a cobort cu 54,5% n decembrie, la 33.215 unitti, n timp ce la nivelul ntregului an regresul a fost de 11,7%, de la 366.819 unitti n 2007, la 324.080 vehicule.

100.000 de locuri de munc din industria auto, n pericol

Vnzrile de automobile noi risc s se njumtteasc n acest an, n jurul valorii de 150.000 de unitti, iar aproape 50% dintre locurile de munc din industria auto, respectiv 100.000 de angajati, ar putea fi concediati, a declarat, ieri, vicepresedintele APIA, Brent Valmar. Industria national de automobile este dimensionat la un volum de circa 300.000 de unitti pe an. Actualele conditii de piat indic vnzri de circa 150.000 de unitti la nivelul ntregului an 2009, iar 100.000 de angajati dintre cele aproximativ 220.000 de persoane care lucreaz n industria auto risc s-si piard locurile de munc, a spus Valmar, ntr-o conferint de pres. El a adugat c taxa auto triplat este util industriei auto, n conditiile n care si programul de nnoire a parcului auto, denumit Rabla, va ncepe urgent, cel mai trziu n februarie. Modificarea ordonantei din decembrie (prin care a fost triplat taxa auto pentru masinile vechi, n.r.) ar fi o crim asupra industriei auto. (…) Triplarea taxei este absolut legal, tine cont de valuarea rezidual si respect principiile Uniunii Europene. Nou nu ne-a fost prezentat vreun document care s sustin contrariul, a explicat Valmar, care este si directorul general al celui mai mare importator de pe plan local, Porsche Romnia. Pe de alt parte, oficialul APIA a precizat c actuala tax este un compromis acceptabil, nu ideal, nu perfect si a artat c formula taxei de dinainte de 1 iulie 2008 s-a dovedit a fi cea mai viabil din punct de vedere tehnic. Acea formul a taxei auto prevedea cresterea valorii n functie de vechimea masinii, alturi de alte criterii, iar la autoturismele noi cuantumul era redus, n jurul valorii de 250-400 de euro pentru motoriz rile de 1,4-1,6 litri. Astfel, n prima jumtate a anului 2008 au fost importate aproximativ 80.000 de masini vechi, iar n a doua parte a anului trecut au intrat n tar circa 220.000 de masini rulate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.