Noi cursuri de formare profesională gratuite, la AJOFM Vaslui

În luna aprilie, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Vaslui va organiza pentru vasluienii aflați în căutarea unui loc de muncă cursuri de formare profesională în ocupațiile de agent de securitate, lucrător comercial, ajutor de bucătar și îngrijitor bătrâni la domiciliu.

Șomerii înregistrați în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Vaslui se pot înscrie pentru a participa, în luna aprilie, la programe de formare profesională gratuite în ocupaţiile de agent de securitate, lucrător comercial, îngrijitor bătrâni la domiciliu și ajutor de bucătar.

Cheltuielile pentru organizarea și desfășurarea acestor cursuri sunt suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, inclusiv pentru efectuarea analizelor medicale specifice fiecărei meserii. Pentru şomerii care vor efectua naveta pe perioada cursului, se vor deconta abonamentele sau biletele de transport.

AJOFM a venit cu următoarele precizări: „Şomer este persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: a) este în căutarea unui loc de muncă de la vârsta de minimum 16 ani şi până la îndeplinirea condiţiilor de pensionare; b) starea de sănătate şi capacităţile fizice şi psihice o fac aptă pentru prestarea unei munci; c) nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau realizeaza, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimularii ocupării forţei de muncă, în vigoare; d) este disponibilă să înceapă lucrul în perioada imediat următoare, daca s-ar gasi un loc de muncă. Şomer înregistrat este persoana care îndeplineşte cumulativ condiţiile menţionate anterior şi care se înregistrează la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau, dupa caz, reşedinţa ori la alt furnizor de servicii de ocupare, care funcţionează în condiţiile prevăzute de lege, în vederea obţinerii unui loc de muncă. Şomerii neînregistraţi care doresc să se înregistreze în evidenţa agenţiei în vederea obţinerii unui loc de muncă şi pentru a participa la măsurile active oferite, respectiv, informare consiliere, medierea muncii, formare profesionala, ş.a., se vor prezenta la sediile ALOFM Vaslui, Bârlad şi Huşi, cu următoarele documente: a) actul de identitate; b) actele de studii şi de calificare; c) carnetul de muncã sau alte acte care atestă, potrivit legii, existenţa unor raporturi de muncă ori de serviciu, în cazul persoanelor provenite din muncă; d) declaraţie pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, că persoana nu are restricţii medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă, conform model AJOFM”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.