Copiii ar putea beneficia, gratuit, de consiliere psihologică

Prin intermediul Programului național „Din grijă pentru copii”, minorii pot beneficia de până la zece ședințe de consiliere gratuit, acordate de către un psiholog, membru al Colegiului Psihologilor din România. La nivelul Bârladului, doi psihologi sunt înscriși în program și pot oferi servicii de intervenție psihologică și psihoterapeutică gratuită.

În urmă cu câteva zile, Asociația „Bună ziua, copii din România!” a organizat un focus grup cu tema „Influențează «devenirea» adultului de mâine emoțiile copilului de astăzi?”. Este vorba despre o activitate inclusă în cadrul proiectului „Atelierul de emoții”, un proiect realizat cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Bârlad. Potrivit organizatorilor, evenimentul a oferit specialiștilor în domeniu, cadrelor didactice, părinților și copiilor un cadru pentru dezbateri și discuții în care să împărtășească experiențe, provocări în creșterea, lucrul sau interacțiunea cu copiii, nevoi și lecții învățate. 

„Concluziile focus grupului au fost: • este important ca profesorul la clasă să se adapteze la grupul de copii pe care îl are; • empatia dintre profesori și elevi este foarte importantă, poate duce la performanțe școlare mai bune, dar acest lucru trebuie continuat și de părinți/aparținători acasă; • profesorii pot face eforturi, dar e importantă și contribuția părinților la viață emoțională a copilului; • comparația între frați, dar și comparația dintre copii la clasă poate duce la dezechilibre emoționale majore; • părinții trebuie să își asculte copiii, să le dea posibilitatea să își exprime emoțiile pe care le-au simțit într-o zi; • este normal să avem diverse emoții, dar e important să discutăm despre ele și să învățăm cum să le gestionăm mai bine; • relațiile ne ajută să ne reglăm emoțional; • dacă nu avem un atașament securizant, nu o să avem capacitatea de autoreglaj; • emoțiile copilului de astăzi, alături de alți factori, pot influența devenirea adultului de mâine”, au precizat reprezentanții ONG-ului.

„Am participat la acest focus grup și am vorbit despre existența unui Program național «Din grijă pentru copii», care prevede servicii de intervenție psihologică și psihoterapeutică gratuită. De asemenea, am spus că acest concept, derulat la nivel local de Asociația «Bună ziua, copii din România!», ar trebui să fie introdus în curricula școlară, întrucât a fost foarte bine venit în toate școlile unde s-a ținut până acum. Sunt sigură că există și în alte județe astfel de activități, asta înseamnă că sunt benefice pentru copii, pentru starea lor emoțională, etc. Și văd că următorul pas din programul «Din grijă pentru copii» prevede exact acest lucru: introducerea de către Ministerul Educației în curriculum școlar a tematicilor de educație psiho-emoțională, managementul emoțiilor, siguranța online”, ne-a declarat Ana-Maria Vintilă, viceprimarul USR al Bârladului.

„Din grijă pentru copii”

Prin Programul „Din grijă pentru copii”, un program național dedicat sănătății emoționale și siguranței copiilor ca răspuns la riscurile de siguranță ale acestora și la provocările psiho-emoționale, copiii pot beneficia de servicii de intervenție psihologică și psihoterapeutică gratuită. Concret, pot beneficia de până la zece ședințe de consiliere gratuit, acordate de către un psiholog, membru al Colegiului Psihologilor din România. La nivelul Bârladului, doi psihologi sunt înscriși în Registrul psihologilor acreditați să furnizeze serviciile de intervenție psihologică și psihoterapeutică pentru copii din cadrul Programului național „Din grijă pentru copii”.

„Iată pașii care trebuie urmați pentru ca un copil care are nevoie de asistență psihologică să beneficieze de ședințe de terapie decontate de stat: Pasul 1 – Cine poate sesiza nevoia de sprijin psihologic a copilului? Având în vedere situația copilului – existența unor probleme psihoemoționale și/sau comportamentale, următoarele persoane pot sesiza nevoia de sprijin psihologic a copilului: părintele, cadrele didactice din învățământul preuniversitar, asistenții sociali, asistenții medicali comunitari, mediatorii școlari, experții locali pentru persoanele aparținând minorităților rome. Aceștia se adresează specialiștilor desemnați să emită recomandări de evaluare psihologică în vederea înscrierii în Program; Pasul 2 – Cine poate face recomandarea oficială: • medicii de familie; • medicii de medicină școlară; • medicii de psihiatrie pediatrică; • consilierii școlari emit, în baza unei consultații o recomandare de evaluare psihologică în vederea înscrierii în program; Pasul 3 – Selectarea psihologului – După emiterea recomandării, părintele/reprezentantul legal al copilului selectează un psiholog membru al Colegiului Psihologilor din România, înscris în registrul psihologilor acreditați să furnizeze serviciile de intervenție psihologică și psihoterapeutică pentru copii din cadrul programului național „Din grijă pentru copii”, care poate fi accesat la adresa: https://www.copsi.ro/index.php/registre; Pasul 4 – Serviciile de terapie – Psihologul evaluează situația copilului pe baza recomandării și realizează un raport. Dacă se constată necesitatea intervenției, copilul intră în program și beneficiază de maximum 10 ședințe, fiecare a câte 50 de minute”, precizează Colegiul Psihologilor din România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.