Conducerea Asociației „Moldova Vrea Autostradă”: „Stadiul VO Bârlad a ajuns la peste 73%!”

Dacă, la finele lunii octombrie, reprezentanții Asociației „Moldova Vrea Autostradă” anunțau un stadiu de sub 70% la execuția Variantei Ocolitoare (VO) a Bârladului, acum, pe final de an, se estimează că lucrările au ajuns doar la 73%.

Pe 27 decembrie, în a treia zi de Crăciun, bârlădeanul Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și actualmente vicepreședinte al Asociației „Moldova Vrea Autostradă”, și-a anunțat prietenii de pe facebook despre faptul că a făcut o nouă vizită pe șantierul unde se desfășoară lucrările la VO Bârlad, oferind informații despre stadiul execuției investiției așteptate de zeci de ani. Mai ales că, fața de precedenta sa informare, din 9 octombrie, când procentul de realizare ajunsese la 70%, nu prea se constată un avans prea mare.

„Stadiul Variantei Ocolitoare Bârlad a ajuns la peste 73% la final de decembrie 2023! Deși ar fi trebuit să avem investiția aproape finalizată, cu lucrările premergătoare deschiderii traficului pe cei 11 kilometri de drum rapid, Varianta Ocolitoare Bârlad are un stadiu de aproximativ 73%, conform informațiilor oficiale de la CNAIR. Vremea ține cu antreprenorul și astăzi, la data de 27 decembrie 2023, se lucrează într-un ritm destul de intens, în zona pasajului peste CF de la km 6+705 fiind mobilizate (conform antreprenorului) 20 de autobasculante, 4 cilindri compactori, 1 autogreder, 1 buldozer și 3 excavatoare. Cu toate acestea, mai este mult de lucru de-a lungul celor peste 11 kilometri de centură ocolitoare”, își începe Covăsnianu mesajul pe contul său de socializare.

În continuare, acesta enumeră lucrările ce mai trebuie executate:

• Asfaltarea la pasajul peste CF 600+703 la poziția km 0+405 m;

• Giratoriul de la intrarea în Trestiana, unde VO Bârlad se intersectează cu D.N. 24A (km 2+155m);

• Finalizarea rigolelor între km 2+870 și km 5+667 m;

• Parcarea de scurtă durată (partea dreaptă) de la km 3+160 m nu este începută;

• Finalizarea terasamentului la pasajul de la km 5+667 m;

• Ajungerea la cotă cu terasamentul la pasajul peste CF 600 la km 6+705 m;

• Asfaltarea între cele 2 pasaje (km 5+667 m – km 6+705 m);

• La podul peste râul Bârlad (km 7+690 m) lipsește asfaltul, terasamentul fiind la nivel;

• De la km 9+067 m până la final (km 11+281m) nu s-a asfaltat;

• Parcarea de scurtă durată (partea stângă) de la km 10+060 nu este începută;

• Nu s-a finalizat giratoriul cu D.N. 24A de la km 10+500m.

„Cu toate acestea, se observă o accelerare a lucrărilor în ultimele luni. Cu o mobilizare și susținere mai intensă, o vreme favorabilă construirii și o logistică corespunzătoare, municipiul Bârlad va putea fi eliberat de traficul greu începând cu trimestrul II al anului 2024. Continuăm monitorizarea Variantei Ocolitoare Bârlad până la darea în exploatare! Imaginile de pe teren sunt din zonele cele mai relevante, respectiv viaductul peste calea ferată (km 0+405m), viitoarea girație cu DN 24A, pasajul de la km 5+667 și giratoriul de la km 10+500m”, își încheie postarea bârlădeanul.

Reamintim că VO Bârlad este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.