Se știe cine va realiza proiectarea celei mai mari investiții de infrastructură din Bârlad!

3
6028

La aproape un an de la declanșarea procedurii de licitație, a fost desemnat câștigătorul și a fost semnat și contractul privind achiziția de servicii de proiectare și asistență tehnică din partea proiectantului pentru realizarea investiției „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”, în valoare de aproape 58 de milioane de lei. Contractul are o valoare de puțin peste 1 milion de lei și o durată de 36 de luni.

A fost nevoie de aproximativ un an pentru ca membrii comisiei de evaluare a ofertelor să verifice în cele mai mici detalii dosarele depuse și să declare câștigătorul licitației lansate de Primăria Bârlad pe 23 mai 2020 pentru achiziția de servicii de proiectare și asistență tehnică din partea proiectantului pentru realizarea obiectivului de investiții „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”. La acel moment, contractul era estimat la suma de 1.350.000 lei fără TVA, dar a fost câștigat cu suma de 887.100 lei fără TVA (1.055.649 lei cu TVA) de către Pencraft SRL Iași – Rutier Consult RSL Piatra Neamț.

Potrivit contractului semnat pe 15 aprilie, timp de 36 de luni, aceste două firme trebuie să asigure serviciile de proiectare la faza de proiect tehnic și asistență tehnică din partea proiectantului. Acestea constau în: • elaborarea documentațiilor pentru obținerea avizelor/acordurilor (altele decât cele obținute de autoritatea contractantă și care sunt valabile în vederea obținerii Autorizației de Construire); • elaborarea documentațiilor necesare pentru obținerea Autorizației de Construire (Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire – PAC/DTAC și Proiectul de organizare a execuției lucrărilor – POE/DTOE); • elaborare/definitivare proiect tehnic de execuție pe baza studiului de fezabilitate și a avizelor / autorizațiilor obținute; • suport și asistență la emiterea de clarificări referitoare la documentația tehnică întocmită la solicitările posibililor ofertanți transmise proiectantului de autoritatea contractantă pe perioada derulării procedurii de atribuire a contractului de lucrari; • asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor.

Ce lucrări sunt prevăzute în proiect

În ceea ce privește investiția „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”, aceasta are mai multe componente. Astfel, este vizată înființarea a două noi trasee de transport public urban de călători ce vor avea o lungime totală de 30,76 km. Traseul 1 (lungime – 15,36 km, timp de parcurgere 56 minute, 25 stații) se va desfășura pe ruta: Autobaza – Șoseaua Tecuciului – str. General Vasile Milea – str. Mihai Viteazu – str. Colonel Simionescu Sava – str. Paloda – str. loan Popescu – str. Vasile Pârvan – str. Căpitan Grigore Ignat – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – Bulevardul Epureanu – str. Constantin Hamagiu – str. Nicolae Bălcescu – str. Dragoș Vodă – str. Mihai Eminescu – Șoseaua Tecuciului – Autobaza. Traseul 2 (lungime – 15,40 km, timp de parcurgere 58 minute, 28 stații) se va desfășura pe ruta: Autobaza – Șoseaua Tecuciului – str. Mihai Eminescu – str. Dragoș Vodă – str. Nicolae Bălcescu – str. Constantin Hamagiu – Bulevardul Epureanu – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – str. Căpitan Grigore Ignat – str. Vasile Pârvan – str. loan Popescu – str. Paloda – str. Colonel Simionescu Sava – str. Mihai Viteazu – str. General Vasile Milea – Șoseaua Tecuciului – Autobaza

Totodată, proiectul prevede și reabilitarea carosabilului de pe următoarele străzi: General Vasile Milea, Colonel Simionescu Sava, Paloda, Căpitan Grigore Ignat, Mihai Viteazu, Ioan Popescu, Vasile Pârvan, Dragoș Vodă, Nicolae Bălcescu, Constantin Hamangiu, Mihai Eminescu (segment), 1 Decembrie, Tecuciului, Primăverii, Popa {apcă, Marcel Guguianu, Fagului, Bulevardul Epureanu și Bulevardul Republicii. De asemenea, se vor executa lucrări de reabilitare trotuare și spații verzi și de amenajare piste de cicliști în lungime totală de 8.655 metri pe Bulevardul Republicii și străzile Tecuciului, General Vasile Milea, Vasile Lupu, Nicolae Iorga și 1 Decembrie.

Nu în ultimul rând, proiectul prevede și amenajarea de parcaje (bike-parking) pentru biciclete în aria de acoperire a proiectului (la intrarea în Grădina Publică și pe strada Fagului); amenajarea unei zone exclusiv pietonale (pe strada Fagului) în suprafață de 1.120 mp; instalarea de camere de supraveghere video în intersecțiile aglomerate de pe traseul noilor rute de transport public electric înființate; dotarea cu stații de autobuz (mobilier urban) a traseelor de transport public în comun; instalarea unui sistem de informare în timp real a călătorilor care va presupune echiparea și instalarea în stațiile de autobuz a panourilor informative (ecrane digitale) ce vor afișa în timp real informații despre derularea transportului public; dotarea centrului de comandă pentru managementul traficului din cadrul autobazei cu componente specifice software și hardware; realizarea a trei parcări de transfer de tip park&ride la principalele intrări în oraș (pe străzile Mihai Eminescu, 1 Decembrie și Republicii 319); etc.

Investiția „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad” are o valoare totală de 57.811.298,96 lei cu TVA (adică circa 12 milioane de euro) și este finanțată în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 4e, Obiectivul specific 3.2 – Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Proiectul trebuie să fie implementat în decurs de 36 de luni, în perioada 2020 – 2023.

3 COMENTARII

  1. În vederea modernizării Bârladul ar trebui sa ia exemplu de la Buzău care, în zona militară, a realizat o zona de promenada fantastica, care îmbină istoria cu bunul simt și plăcerea unei plimbări la pas.

  2. Sunt strazi fara canalizare,vezi,str.Campia Libertatii,str.Dorna……In ce secol vom putea sa na folosim baile,parca suntem in sec.XXI?!!!!!!!!

  3. Cum inventează primăria Bârlad probleme minore pe care sa cheltuie 1miluard din banii contribuabililor,in loc sa asfalteze gropile din carosabil, că sunt o rușine pentru acest orășel.apropo câte secole va dura construcția șoselei de centură?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.