Blocarea roților și ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar, amânată pe termen nedefinit!

Recent, municipalitatea vasluiană a pus în discuție un nou regulament de organizare a serviciului de blocare, ridicare, transport, depozitare și restituire a vehiculelor staționate și/sau parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului. Încercarea de a face ordine pe străzile orașului a fost însă blocată de consilierii municipali PSD, care ar fi vrut ca blocarea roților sau ridicarea vehicolelor în culpă să se facă de departament ce ar urma să fie înființat în cadrul serviciului de gospodărire urbană al primăriei, „pentru a păstra toate taxele ce ar trebui plătite de către șoferii în cauză”, a spus consilerul Alexandru Barbu. În aceste condiții, primarul Vasile Pavăl și-a retras proiectul de pe ordinea de zi. O soartă asemănătoare ar fi putut să o aibă și proiectul de hotărâre privind ridicarea vehiculelor abandonate de pe raza orașului, doar că acesta apucase să fie deja votat!

Municipalitatea vasluiană a dorit impunerea de măsuri și sancțiuni în vederea descurajării posesorilor sau utilizatorilor de vehicule să mai parcheze sau să staționeze aiurea, în zone interzise ori împiedicând desfășurarea normală a traficului sau a unor activități. În acest sens, Poliția Locală a propus un nou Regulament de organizare a serviciului de blocare, ridicare, transport, depozitare și restituire a vehiculelor staționate și/sau parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului, care a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei municipiului Vaslui, primind bune aprecieri din partea cetățenilor orașului. Totuși, în cadrul ședinței de Consiliu Local de săptămâna trecută, respectivul Regulament a fost subiect de ample discuții, culmea, chiar colegii de partid ai primarului Vasile Pavăl, inițiatorul proiectului de hotărâre, consilierii PSD, fiind cei care au susținut amânarea aplicării unor astfel de măsuri. Motivul: societatea care ar fi urmat să se ocupe de aplicarea acestui regulament, blocând roțile sau ridicând și transportând într-un loc special desemnat vehiculele parcate ilegal, ar fi câștigat mult prea bine, prin comisionul reținut, în loc ca toți banii rezultați să rămână în visteria primăriei! Conform noului regulament, pentru deblocarea roților vehiculului parcat ilegal s-ar fi aplicat, suplimentar pe lângă plata amenzii aferente, taxe între 100 lei, pentru autoturisme, mopede, motorete, motociclete, ATV-uri, și alte tipuri ce depășesc masa maximă autorizată de peste 3,5 tone, și 400 lei pentru vehiculele cu masa maximă autorizată peste 12 tone. La fel, pentru a-și recupera vehiculul ridicat pentru că era parcat ori staționat neregulamentar pe partea carosabilă a drumului public, în stațiile de transport în comun ori în cele de taxi, ori în locuri unde vehiculul staționat neregulamentar poate determina perturbarea traficului rutier și pune în pericol siguranța circulației, șoferii în culpă ar fi urmat să plătească câte 200 lei/vehicul, pentru ridicare, 150 lei/vehicul, pentru transport, și 30 lei/zi/vehicul, pentru depozitare, taxe ce urmau să fie achitate operatorului desemnat de către primărie în acest sens.

În sfârșit, după mai multe discuții, în care inițiativa primarului a fost susținută chiar de oponenții săi, consilierii PNL și cei USR PLUS, înainte de a se trece la vot, Vasile Pavăl a fost întrebat dacă își menține proiectul de hotărâre pe ordinea de zi a ședinței. Acesta a dat satisfacție colegilor săi, consilierii municipali PSD, și a retras proiectul, anunțând că va studia posibilitatea înființării unui departament în cadrul serviciului de gospodărire urbană al primăriei care să se ocupe de blocarea – deblocarea roților și ridicarea și transportul vehiculelor care fac obiectul regulamentului proprus. Este însă greu de crezut că în viitorul foarte apropiat va putea fi înființat un astfel de serviciu, din cauza costurilor implicate, un mecanism de blocare a roților costând câteva mii de lei, iar un vehicul specializat pentru ridicarea și transportul altor vehicule, peste 250 de mii de lei, costuri la care se adaugă și cele cu angajarea și instruirea de personal care să se ocupe de aceste lucruri! Până atunci, „șmecherii” care nu țin cont de regulile de circulație ori de bunul simț, oprind bolizii „unde vor mușchii lor”, inclusiv pe trotuar, vor putea face acest lucru în continuare, riscând în cel mai bun caz o amendă pe care, nici aceea, nu se grăbesc să o achite!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.