În prezența oficialilor Ministerului Transporturilor și CNAIR, au fost demarate lucrările la Varianta de Ocolire a Bârladului!

• După mai bine de 30 de ani de când bârlădenii așteaptă o rută ocolitoare pentru redirecționarea traficului greu din oraș, în special locuitorii de pe străzile Epureanu și Vasile Pârvan, au început, în sfârșit, lucrările la șoseaua de centură a Bârladului. În prezența oficialilor din Ministerul Transporturilor și CNAIR, constructorul a început cu decopertarea primului segment de teren ce va fi traversat de viitoarea șosea ocolitoare.

Ziua de 6 august 2020 va rămâne în memoria bârlădenilor drept o zi istorică, întrucât este ziua în care au fost demarate efectiv lucrările la un obiectiv de investiții așteptat de toată suflarea orașului mai bine de 30 de ani. Este vorba despre Varianta de Ocolire a Bârladului, investiție ce va prelua traficul greu de pe principalele artere aflate de o parte și de alta a Bulevardului Republicii, respectiv Epureanu și Vasile Pârvan.

Primele utilaje, care au început lucrul de la kilometrul 0 al investiției, respectiv în zona Sudică a Bârladului, au venit la amplasament încă din după-amiaza zilei de miercuri, 5 august. La eveniment au fost prezenți ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Nicolae Bode, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Mariana Ioniță, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, Dănuț Pilă, primarul Dumitru Boroș, dar și mai mulți reprezentanți ai proiectantului și ai constructorului obiectivului de investiții.

„Această investiție mult așteptată de bârlădeni va genera dezvoltare economică și nicio regiune istorică nu va rămâne în urmă. În Regiunea Moldovei vom aduce patru mari proiecte prioritare. La începutul lunii iulie semnam proiectul Tișița-Albița și, iată că, la mai puțin de o lună, demarăm contractul pentru Varianta de Ocolire a Bârladului, scoțînd altfel traficul greu din aglomerația orașului. Mult succes constructorului și felicitări Bârladului!”, a declarat ministrul Bode.
„Demararea lucrărilor la Varianta de Ocolire a Bârladului este un moment istoric. Un moment pe care toți locuitorii municipiului îl așteaptă de foarte, foarte mulți ani. Poate prea mulți, dacă mă întrebați pe mine… Însă, toată această așteptare a luat sfârșit, iar astăzi au început lucrările la cea mai mare investiție făcută vreodată în Bârlad, până la acest moment. Am convingerea că locuitorii municipiului nostru vor mai putea da dovadă de răbdare până la finalizarea lucrărilor, care va fi peste circa doi ani, când traficul greu de tranzit va fi scos definitiv din oraș. Vreau să mai punctez că acest important obiectiv a primit sprijin, pentru a putea fi implementat, în primul rând din partea locuitorilor Bârladului, a funcționarilor publici, a oamenilor politici, dar mai cu seamă a celor din guvernul actual, care au înțeles cât de vital este pentru oraș. Tuturor vreau să le mulțumesc public”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

După ce ministrul Transporturilor și edilul șef s-au adresat audienței prezente, iar reprezentantul constructorului investiției a prezentat, pe scurt, detaliile tehnice ale proiectului, acestuia din urmă i-a fost înmânat în mod oficial Ordinul de Începere a Lucrărilor, în care era menționat că, începând cu data de 06.08.2020, ora 18.00, lucrările pot demara în orice moment. De altfel, constructorul s-a mobilizat și a început deja decopertarea primului segment de teren ce va fi traversat de viitoarea șosea ocolitoare, având în vedere că, tot ieri, a avut loc și predarea amplasamentului.

Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 186.557.576,44 lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (134.296.368,18 lei).

„Centura” Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până pe data de 5 iunie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului. Pe site-ul CNAIR, termenul final de execuție a investiției a fost „mutat” până în decembrie 2021.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.