• În următorii doi ani, toate cele 45 de autospeciale din dotarea Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) Vaslui vor beneficia de revizie, întreținere și reparații, după caz. Contractul va fi împărțit în șase loturi și are o valoare de circa 5 milioane de lei fără TVA.
La finele săptămânii trecute, conducerea SAJ Vaslui, în calitate de autoritate contractantă, a publicat pe SICAP, noul portal pentru licitațiile online, un anunț privind achiziția de „Servicii de revizie, întreținere și reparații pentru autosanitarele aflate în parcul auto al Serviciului de Ambulanță Județean Vaslui”, în valoare de 4.948.364,90 lei fără TVA (5.888.554,23 lei cu TVA). Potrivit anunțului, ofertele firmelor interesate de acest contract sunt așteptate până pe data de 22 mai, ora 15.00. Odată deschise eventualele oferte depuse, acestea vor fi evaluate din punct de vedere tehnic și financiar, iar ulterior vor fi desemnați câștigătorii (cel mult șase câștigători, întrucât contractul este împărțit în șase loturi). Criteriul de atribuire al contractului este cel mai bun raport calitate – preț, în care prețul ofertei are o pondere de 95%, iar asigurarea transportului gratuit al autosanitarelor pe platformă pe raza județului Vaslui contează în proporție de 5%.
„Achizitorul dorește achiziționarea de servicii de întreținere, revizii și reparații pentru autosanitarele din parcul propriu, care rulează non-stop, probabilitatea să apară defecțiuni la acestea fiind foarte mare. Reviziile și reparațiile trebuie să se facă în regim de maximă urgență, categoric cu prioritate față de alte persoane juridice sau fizice. Autosanitarele pot fi aduse în service în orice moment, în timpul programului de lucru al service-ului pentru intervenții minore. Există posibilitatea blocării unui elevator din cele solicitate, pentru o lucrare / constatare de durată. Nu se poate impune niciunui ofertant să-și dedice întreaga activitate doar acestui Contract, iar pentru evitarea conflictelor cu terțe persoane aflate în service cu autovehiculele personale, este nevoie de o capacitate mare de intervenție. Sunt necesare intervenții rapide pentru probleme minore pentru a nu se produce imobilizări de ambele părți”, se arată în caietul de sarcini atașat la anunțul licitației.
Astfel, contractul pentru furnizarea de piese de schimb și de prestare a serviciilor de revizie, întreținere și reparații se va încheia pe o durată de 24 de luni și este împărțit în șase loturi. Așa cum se arată în documentele atașate la anunț, în primele patru loturi sunt incluse ambulanțele ce nu mai fac obiectul garanției acordate de producător. În Lotul 1, cu o valoare estimată la 1.042.236 – 2.531.332 lei fără TVA, sunt incluse 12 ambulanțe Volkswagen din anii 2008-2015. Lotul 2 cuprinde șase mașini marca Mercedes din anii 2001-2008 și are o valoare estimată la 435.712 – 789.908 lei fără TVA. În Lotul 3, cu o valoare estimată la 396.950 – 749.000 lei fără TVA, sunt incluse nouă autosanitare Citroen, Fiat și Ford din anii 2007 și 2011. Lotul 4 cuprinde trei ambulanțe Dacia Duster din anii 2004, 2008 și 2015, contractul fiind estimat la 26.488 – 71.398 lei fără TVA.
În ultimele două loturi sunt incluse ambulanțele ce fac obiectul garanției acordate de producător. Astfel, în Lotul 5, avem 12 autosanitare marca Renault din anii 2018-2019, cu o valoare a contractului estimată la 254.203 – 678.572 lei fără TVA. Nu în ultimul rând, din Lotul 6 fac parte trei mașini Volkswagen din 2019, iar valoarea contractului este estimată la 66.909 – 128.152 lei fără TVA.
„În perioada de garanție acordată, toate reviziile tehnice ale autosanitarelor, conform planului de service elaborat de constructor vor fi gratuite (material și manoperă), și vor fi efectuate în unitățile service autorizate RAR stabilite de furnizor/producător și vor fi executate în județul Vaslui sau în județele limitrofe județului Vaslui. În cazul pierderii garanției autovehiculului datorită nerespectării de către ofertant a condițiilor de garanție impuse de producător (proceduri lipsă sau incomplete, piese neconforme, uleiuri sau alte lichide neconforme, etc.), ofertantul va suporta orice reparație ce ar fi făcut obiectul garanției, până la terminarea perioadei de garanție sau atingerea limitei maxime de kilometri”, se precizează în documentele atașate la anunțul licitației.