Peste 10 milioane de lei vrea sa aloce municipalitatea barladeana de la bugetul local pentru refacerea covoarelor asfaltice a peste 20 de strazi, alei si fundaturi din oras. Lucrarile sunt preconizate a fi realizate in anii 2019-2020 si vizeaza o suprafata de circa 75.000 metri patrati din strazile foarte deteriorate, precum si inlocuirea bordurilor de la trotuare pe o lungime de 1.965 metri liniari.

Printre proiectele de hotarare ce urmeaza sa fie dezbatute joi, 11 iulie, in cadrul sedintei ordinare a Consiliului Local Barlad se numara si unul ce a fost retras din sedinta de pe 27 iunie, ce se refera la aprobarea documentatiei si indicatorilor tehnico-economici pentru lucrarea de Refacere covoare asfaltice a unor strazi din Barlad. Asa cum se arata in anexa atasata, lucrarile vor viza o lungime de 10.000 metri liniari, suprafata pe care se vor asterne covoare asfaltice noi fiind de circa 75.000 metri patrati. De asemenea, vor fi inlocuite bordurile trotuarelor de pe o lungime de 1.956 metri liniari.
Potrivit expunerii de motive, din cauza ca traficul rutier este foarte aglomerat pe toate arterele din oras, cumulat cu faptul ca inca nu avem o sosea de centura care sa preia macar traficul greu, infrastructura rutiera urbana a Barladului este veche, depasita, subdimensionata si deteriorata, astfel ca nu mai e posibila utilizarea in conditii normale de exploatare. Cu atat mai mult cu cat conditiile de trafic preconizate in momentul construirii au fost de mult depasite.
Partea carosabila destinata circulatiei vehiculelor, incluzand si zonele intersectiilor, prezinta diverse tipuri de defectiuni, cum ar fi: uzura mare si neuniforma; pelada la tratamentele bituminoase; gropi, fisuri si crapaturi; fagase; rupturi de margine; suprafata incretita; praguri; valuriri si refulari; burdusiri datorita fenomenelor de inghet-dezghet; tasarea inegala a umpluturilor insuficient compactate cu ocazia pozarii sau repararii de conducte tehnico-edilitare in corpul strazii; degradari datorita infiltrarii apelor de suprafata in corpul strazilor; borduri tasate, inclinate sau rasturnate; sparturi si rupturi ale bordurilor; rosturi netratate, colmatate; dale tasate si distruse, etc, se arata in expunerea de motive.
Strazile vizate de refacerea covoarelor asfaltice sunt: Nicolae Iorga (lungime – 485 m, suprafata – 4.365 m), Hotin (lungime – 450 m, suprafata – 4.9505 m), Lirei (lungime – 750 m, suprafata – 6.375 m), Vasile Lupu (lungime – 855 m, suprafata – 5.558 m), Stefan Procopiu (lungime – 240 m, suprafata – 2.040 m), Siret (lungime – 230 m, suprafata – 1.610 m), I. C. Bratianu (lungime – 1.200 m, suprafata – 8.400 m), Gheorghe Doja (lungime – 565 m, suprafata – 3.673 m), Popa Sapca (lungime – 350 m, suprafata – 3850 m), Varariei (lungime – 780 m, suprafata – 5.850 m), Carpati (lungime – 731 m, suprafata – 5.483 m), Prof. Dr. Gheorghe Vrabie (lungime – 258 m, suprafata – 1.677 m), General Naumescu + alei (lungime – 250 m, suprafata – 1.750 m), Vergeze (Emil Girleanu) + alei (lungime – 600 m, suprafata – 3.600 m), Aleea Parc + alei (lungime – 450 m, suprafata – 2.700 m), Republicii (spate Berlin Gradina) – (lungime – 320 m, suprafata – 2.400 m), Mihail Kogalniceanu (lungime – 260 m, suprafata – 1.950 m), Dr. Ion Codrescu (lungime – 320 m, suprafata – 1.920 m), Suceava (lungime – 415 m, suprafata – 3.320 m), Episcop Iacov Antonivici (lungime – 360 m, suprafata – 2.340 m), altele (alei, parcari, fundaturi) – (lungime – 131 m, suprafata – 1.190 m).
Strazile pe care se doreste refacerea covoarelor asfaltice, aflate in avansata stare de degradare, pun in pericol siguranta conducatorilor auto si a pietonilor, acestea nefiind reabilitate sau modernizate. In timp, au fost executate doar lucrari de intretinere sau de reparatii curente ale imbracamintii rutiere (de tip tratamente, plombari, covorase, etc.). Strazile sunt cu un intens trafic rutier, fac legatura intre diferite cartiere ale orasului si asigura accesul direct al cetatenilor si al conducatorilor auto catre zona economico-administrativa centrala a Barladului. Gurile de scurgere la canalizarea subterana, sistemele de colectare si dirijare a apelor meteorice, capacele si ramele pentru caminele de vizitare ale instalatiilorm gurile de aerisire, etc., amplasate in carosabil sunt degradate, sub nivel, uzura lor fizica fiind la un nivel foarte inalt, necesitand aducerea la cota, inlocuirea de rame si capace distruse, etc., se arata in expunerea de motive.
Tot in motivarea proiectului se precizeaza ca, prin refacerea covoarelor asfaltice, se doreste asigurarea unor conditii de trafic civilizat si in siguranta, realizarea investitiei urmand sa conduca la cresterea vitezei de deplasare in trafic, cresterea confortului conducatorilor auto, dar si la cresterea confortului locuitorilor din zonele vizate de lucrari. Investitia are o valoare totala estimata la 10.250.000 lei cu TVA, din care 10.085.121 lei cu TVA reprezinta cheltuieli de constructii si montaj. Banii vor fi alocati de la bugetul local, iar lucrarile se vor derula pe parcursul a circa 12 luni, adica in anii 2019 si 2020.
Prin aceasta investitie, se propune: refacerea covorului asfaltic, cu respectarea normativelor tehnice in domeniu; inlocuirea bordurilor uzate si degradate cu unele noi, inclusiv refacerea fundatiilor acestora; aducerea la cota a gurilor de scurgere la canalizarea subterana, a sistemelor de colectare si dirijare a apelor meteorice, a capacelor si ramelor pentru caminele de vizitare ale instalatiilor, a gurilor de aerisire, etc. amplasate in carosabil.