Spatiul Privat Virtual al Fiscului are aproape 144.000 de utilizatori, dintre care 67.000 sunt persoane juridice, se arat intr-un comunicat de pres al Agentiei Nationale de Administrare Fiscal (ANAF) remis, luni, AGERPRES. ‘n prezent, serviciul dispune de aproape 144.000 de utilizatori, dintre care 67.000 sunt persoane juridice, iar restul persoane fizice. Atragem atentia, pe aceast cale, c neinrolarea in Spatiul Privat Virtual poate antrena contribuabilii, atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, intr-o zon de risc’, se arat in document. ANAF precizeaz c, de la 1 iunie, serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entittilor fr personalitate juridic prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit. Persoanele juridice sau alte entitti fr personalitate juridic se pot identifica in Spatiul Privat Virtual cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entittii fr personalitate juridic, certificatul calificat detinut de persoana fizic reprezentant legal al persoanei juridice sau al entittii fr personalitate juridic, cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entittii fr personalitate juridic si cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entittii fr personalitate juridic. Prin Spatiul Privat Virtual, contribuabilii au acces la declaratii fiscale intocmite de persoana fizic, persoana juridic sau alt entitate fr personalitate juridic, potrivit legii, cereri adresate de persoana fizic, persoana juridic sau alt entitate fr personalitate juridic Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legtur cu situatia fiscal personal, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurri sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscal, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audient, sesizri, petitii, reclamatii, solicitri privind informatiile publice si altele asemenea. n plus, acestia mai au acces la acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia National de Administrare Fiscal in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificri, somatii si altele asemenea, documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia National de Administrare Fiscal la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitti fr personalitate juridic, cum ar fi: certificatul de atestare fiscal, adeverinta de venit si altele asemenea, registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani si altele. Conform ANAF, serviciile de comunicare electronic, respectiv, Comunicarea prin ‘Spatiul privat virtual’ si Comunicarea prin serviciul ‘Buletinul informativ’ sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.