Ministerul Transporturilor de la Berlin a anuntat marti c analizeaz nfiintarea unui institut care s testeze emisiile autovehiculelor, n scopul restabilirii ncrederii consumatorilor dup ce Volkswagen a recunoscut c a echipat 11 milioane de autovehicule vndute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane n Germania) cu un soft care falsific rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite Reuters.
Ministerul va infiinta un nou institut de testare care va implica industria auto, ministerele, organizatiile de protectie a consumatorilor si grupurile de protectie a mediului. n institut vor fi testate anual aproximativ 70 de modele, in conditii normale de trafic si mai putin in conditii de laborator, iar rezultatele privind consumul de combustibil si nivelul emisiilor vor fi fcute publice, pentru a permite cumprtorilor s fac comparatii intre productorii auto. Totusi, Autoritatea Federal din domeniul Transporturilor din Germania (KBA), care isi prezint rapoartele Ministerului de Transport si supervizeaz in prezent testarea vehiculelor, va acorda in continuare licentele pentru noile modele. Din septembrie 2015, cand a izbucnit Dieselgate, Guvernul german a fost sub presiune pentru c nu ar fi fcut suficient pentru testarea autovehiculelor si ar fi prea apropiat de puternica industrie auto a trii. Luna aceasta, Comisia European si Volkswagen au ajuns la un acord prin care proprietarii de autovehicule diesel VW obtin o garantie extins pe doi ani, dar fr compensatii financiare. Dup luni de negocieri dure, CE nu a reusit s obtin despgubiri de la Volkswagen pentru clientii europeni afectati de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). n schimb, Executivul comunitar si grupul german au ajuns la un acord in urma cruia proprietarii de autovehicule diesel VW vor primi o garantie extins pe doi ani asupra componentelor reparate pentru ca motoarele diesel EA189 s indeplineasc standardele privind emisiile. Volkswagen a respins solicitrile privind acordarea de despgubiri clientilor europeni, in timp ce majoritatea detintorilor de autovehicule diesel marca VW din SUA vor primi despgubiri cuprinse intre 5.000 si 10.000 de dolari, in functie de valoarea autovehiculelor inaintea scandalului Dieselgate. Pan acum, scandalul emisiilor a costat VW aproximativ 22,6 miliarde de euro (25,5 miliarde de dolari), in special plata amenzilor si intelegerilor din SUA.