Ieri, absolventii de gimnaziu au sustinut a doua prob din cadrul Evalurii Nationale, cea de matematic, examen sustinut de aceast dat fr probleme organizatorice. Absenteismul inregistrat in judetul Vaslui a fost aproape similar cu cel de la proba anteriar, doar 74 dintre cei 3.461 de candidati inscrisi preferand s nu se prezinte la examen. Lucru imbucurtor, nici de aceast dat nu au fost inregistrate cazuri de incercri de fraudare a examenului. La vederea subiectelor, atat candidatii, cat si profesorii au considerat c acestea sunt accesibile. Trebuie spus c la simulrile examenelor nationale din luna martie, doar 29,71% dintre cei 4.352 elevi prezenti au luat not de trecere la matematic, spre deosebire de limba si literatura roman, unde promovabilitatea a fost de 59,55%. Totusi, aceste simulri nu dau o imagine corect a nivelului de cunostinte insusite, dat fiind c, anul trecut, 69,73% dintre elevii din scolile vasluiene au obtinut medii peste 5 la Evaluare, dublu fat de cele de la simulare. Rezultatele vor fi afisate pe 26 iunie, pan la ora 16.00, iar contestatiile vor putea fi depuse in aceeasi zi intre orele 16.00 si 20.00. Rezultatele finale dup contestatii vor fi afisate pe 30 iunie. Lucrrile vor fi evaluate in centre zonale de evaluare din alte judete decat cele in care au avut loc probele. n conformitate cu prevederile metodologice, ‘in urma evalurii lucrrilor contestate, nota initial se poate modifica, dup caz, prin crestere sau descrestere, prin nota acordat la contestatii’. Cu alte cuvinte, nota comisiei de contestatii este final, intrucat nu se mai aplic regula celor 0,5 puncte diferent intre nota de la evaluarea initial si cea de la contestatii. ncepand din acest an, media general obtinut la Evaluarea National constituie criteriul principal pentru admiterea in invtmantul liceal de stat. Media de admitere in liceu este media ponderat intre media general la Evaluarea National, care va conta in proportie de 80%, si media general de absolvire a claselor din gimnaziu (reprezentand 20%). Se vor evita astfel situatii in care elevi, multi dintre ei de la scoli din mediul rural care in gimnaziu au avut note foarte mari si, in ciuda unor note mediocre la Evaluarea National, au ajuns la licee cu pretentii’, unde nu au fcut fat exigentelor.