Proiect al noului Cod Rutier va disciplina soferii agresivi

1

Soferii „agresivi” ar putea fi sanctionati cu 6 pn la 8 puncte amend si chiar suspendarea permisului, potrivit unui nou proiect de Cod Rutier depus la Senat, printre manevrele incriminate fiind schimbatul succesiv al benzilor pentru depsirea coloanelor, claxonatul excesiv si condusul pe trotuar.

40 de alesi din toate partidele au elaborat un proiect al unui nou Cod Rutier prin care propun definirea si sanctionarea sofatului agresiv, pe care il consider sursa principal de accidente. Propunerea legislativ prevede la articolul 136 obligatia conductorilor de vehicule de a nu adopta un comportament agresiv in trafic. Astfel, demararea in tromb, circulatia cu vitez la o distant foarte redus fat de un alt vehicul, inaintea sau in spatele acestuia, cat si in lateral, in scopul agresrii sau intimidrii conductorului acestuia, folosirea repetat a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificat a conductorului vehiculului din fat de a elibera banda de circulatie, conducerea unui moped sau a unei motociclete pe o singur roat, circulatia pe o alt band decat prima, cu vitez redus nejustificat, impiedicand circulatia regulamentar a vehiculelor care se deplaseaz in urma sa, mersul inapoi cu spatele in scopul agresrii sau intimidrii celorlalti participanti la circulatie ar putea intra in categoria „sofat agresiv”. Soferii vor fi pedepsiti, de asemenea, pentru: circulatia cu autovehiculul pe trotuar, in lungul acestuia; realizarea intentionat a unui derapaj controlat in vederea intoarcerii sau rotirii vehiculului; oprirea neregulamentar a vehiculului pe prima band blocand deplasarea vechiculelor aflate in spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea rosie a luminii semaforului; conducerea unui vehicul care polueaz fonic, peste norma stabilit de regelemntrile in vigoare, din cauza eliminrii amortizoarelor fonice din tob sau a utilizrii unor astfel de amortizoare neomologate. Toate acestea ar putea fi sanctionate, potrivit proiectului lege inscris la Senat, cu amenzi contraventionale din clasa a III-a, intre 6 si 8 puncte amend. Sanctiunile se inspresc pentru efectuarea unor manevre interzise, asociate comportamentului agresiv in trafic, cum ar fi: deplasarea succesiv, neregulamentar, de pe o band de circulatie pe alta sau de pe un rand pe altul, alternand din stanga in dreapta, in scopul depsirii unui sir de vehicule care circul in acelasi sens; efectuarea manevrei de intoarcere a vehiculului prin folosirea franei de ajutor; franarea brusc la revenirea pe band, imediat dup ce conductorului unui vehicul a efectuat o depsire a unui vehicul, de natur a-l determina pe conductorul acestuia din urma s schimbe brusc directia de mers sau s franeze excesiv pentru a evita impactul; depsirea neregulamentar a unei coloane oprite format din vehicule obligate s opreasc la ptrunderea intr-o intersectie, la trecerea la nivel cu calea ferat sau in alt caz de fort major, in scopul de a plasa vehiculul in partea din fat a coloanei. n astfel de cazuri, soferii risc o amend prevzut in clasa a III-a (de la 6 la 8 puncte amend) de sanctiuni si aplicarea sanctiunii contraventio – nale complementare a suspendrii exercitrii dreptului de a conduce pentru o perioad de 60 de zile. Amenzile contraventionale se stabilesc pe clase de sanctiuni al cror cuantum este determinat de valoarea numrului punctelor amend aplicate. Un punct amend reprezint valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Initiatorii sustin, in expunerea de motive, necesitatea definirii si sanctio nrii comportamentului agresiv in trafic. n textul propunerii legislative, alesii definesc comporta – men tul agresiv drept „efectuarea in mod voluntar a unor actiuni sau manevre succesive, prevzute in prezenta lege, in timpul conducerii, de ctre un conductor de vehicul, neconforme cu regulile de circulatie sau de conducere preventiv, prin care aceasta stanjeneste sau ii oblig pe ceilalti participanti la circulatie s ia msuri suplimentare pentru a preveni producerea unui accident sau a nu periclita siguranta circulatiei”. Potrivit explicatiilor oferite de parlamentari, modificarea actualului Cod Rutier este necesar intrucat „in aplicarea prevederilor OUG nr. 195/2002, Regulamentul de aplicare, precum si a altor reglementri direc – te sau conexe existente se relev deficiente constand in existenta dublei reglementri, interpretarea contradictorie a unor reglementri, reglementarea excesiv a unor situatii prevzute in lege si existenta unor lacune de reglementare pentru anumite situatii din trafic”.

1 COMENTARIU

  1. Toate sunt din vina soferilor;cei care fac legi habar nu au de realitate.Ei nu vad ca semafoarele nu fuctioneza,ca semnele de circulatie sunt acoperite de panouri sau crengi de copaci,ca strazile sunt pline de gropi adanci,nu se semnalizeaza obstacole si altele ;si ca cei care sunt platiti sa le intretina(institutii de stat) nu-si fac treaba.Legea e blanda cu ei.nu si cu soferii.
    Alt caz este ca nu se mai radiaza masina din circulatie la vanzare de pe numele vanzatorului,motiv ca masina ramane in circulatie in continuare,fiinca se inmatriculeaza de cumparator,numai ca unii nu vor sa o inmatriculeze si circula asa pe actele vanzatorului ca sa nu plateasca taxe;in schimb vanzatorul nu poate face nimic ca sa o radieze chiar daca si-a pastrat numerele contra cost pentru a inmatricula noua masina cumparata. Legea e blanda cu ei daca nu o respecta.Sa se revina cum era inainte ca se radia din circulatie la vanzare si toata lumea era multumita.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.