n urma anuntului ANCOM de deschidere spre alocare a numrului national scurt pentru servicii armonizate cu caracter social 116000, numr destinat serviciului „Linii telefonice de urgent pentru copii dispruti”, furnizorul de servicii de comunicatii electronice Telekom Romania Communications S.A. a solicitat si a primit dreptul de a utiliza acest numr pentru o perioad de 10 ani, n colaborare cu Asociatia Telefonul Copilului, furnizor de servicii cu caracter social.
Prin intermediul liniei telefonice de urgent pentru copii dispruti vor fi preluate apelurile prin care se anunt disparitia unor copii, apeluri ce vor fi transferate apoi politiei, se vor oferi indrumare si ajutor persoanelor in grija crora se afl copilul disprut si se va sprijini desfsurarea investigatiei. Serviciul furnizat prin intermediul acestui numr va fi disponibil non-stop la nivel national, iar accesarea numrului 116000 va fi gratuit pentru toti apelantii, fr a fi necesar o inregistrare prealabil. Numrul 116000 este rezervat in toate statele membre ale Uniunii Europene pentru servicii sociale identice. Serviciile oferite prin intermediul numerelor numerelor nationale scurte armonizate cu caracter social care incep cu 116 au o identitate paneuropean in beneficiul cetteanului european, care va sti c, formand acelasi numr, va avea acces la acelasi tip de serviciu in orice stat membru. n perioada 24 noiembrie – 23 decembrie 2015, furnizorii de servicii de comunicatii electronice interesati au putut solicita ANCOM alocarea numrului national scurt pentru servicii armonizate cu caracter social 116000, compania Telekom Romania Communications S.A. fiind singurul operator care a depus o cerere de alocare. Dreptul de utilizare a acestui numr a apartinut societtii Telekom Romania Communications S.A. si in trecut, in perioada 25.07.2008- 22.10.2015 serviciul fiind furnizat de Centrul Roman pentru Copii Dispruti si Exploatati Sexual – FOCUS. n Romania, in afara numrului 116000, mai sunt alocate numerele 116111 – pentru serviciul „linii de asistent telefonic pentru copii” si 116123 – pentru serviciul „linie de asistent telefonic, care ofer sprijin emotional”. Numerele 116006 – pentru serviciul „linie de asistent telefonic pentru victimele infractiunilor” si 116117 pentru „serviciul medical telefonic ce nu intr in categoria cazurilor de urgent” sunt in continuare deschise spre alocare. Autoritatea National pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care protejeaz interesele utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin promovarea concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructur si a inovatiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.org.ro si www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie si internet, intrati pe www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro.