n ultima sedint a Consiliului Judetean (CJ) Vaslui, a fost aprobat hotrarea privind trecerea imobilului „Palatul Administrativ”, proprietate public a statului, din administrarea Institutiei Prefectului – Judetul Vaslui in administrarea CJ Vaslui. Transferul de administrare va fi fcut pe perioada executrii lucrrilor de consolidare. Singura solutie viabil pentru reabi litarea cldirii o constituie identificarea unor surse de finantare din fondurile europene. Astfel, in cadrul Axei 3 a Programului Operational Regional 2014 – 2020, pot fi finantate proiecte pentru sprijinirea eficientei energetice, a gestionrii inteligente a energiei si a utilizrii ener giei din surse regenerabile in infrastructurile publice, inclu siv in cldirile publice. Sunt eligibile pentru finantare toate tipurile de cldiri pu blice detinute si ocupate de autorittile si institutiile centrale si locale, cum ar fi spitale, cldiri admini strative, peni tenciare etc. Odat identificat aceast oportunitate de finantare, CJ Vaslui va depune cererea de finantare cu titlul „Cresterea eficientei energetice a imobilului Palatul Administrativ al Judetului Vaslui”. n conformitate cu ghidul aferent, solicitantul de finantare trebuie s demonstreze, dup caz, dreptul de admi nistrare si s mentin investitia realizat pe o perioad de cinci ani de la efectuarea pltii finale. Pentru a accesa sursa european de finantare, Palatul Administrativ Vaslui a fost trecut in administrarea CJ-ului pe o durat de 10 ani in vederea realizrii proiectului.