Sute de copii din cele mai defavorizate comunitãti din România, printre care se numãrã si comuna Dumesti, judetul Vaslui, vor beneficia gratuit de consultatii, tratamente stomatologice si educatie cu privire la igiena oralã, în cadrul unui nou proiect din campania Zâmbeste România. În comunitãtile vizate de program, cei mai multi dintre copii nu au fost niciodatã la dentist. Demersul rãspunde nevoii de îmbunãtãtire a stãrii de sãnãtate oralã a copiilor din România, evaluat la un nivel foarte scãzut, conform celui mai recent studiu derulat de Zâmbeste România în 2013. În cadrul noului program, GSK Consumer Healthcare România va directiona 1% din valoarea vânzãrilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® din luna iunie pentru activitãtile de crestere a nivelului de sãnãtate oralã a copiilor defavorizati.
GSK Consumer Healthcare România anuntã lansarea unui nou program în cadrul parteneriatului cu organizatia Salvati Copiii România, pentru facilitarea accesului la servicii de sãnãtate oralã si educatie al copiilor din câteva comunitãti defavorizate din România, acestea fãcând parte din proiectul „Fiecare copil conteazã”, derulat de Salvati Copiii România, cu sprijinul GSK România. Programul demareazã de la 1 iunie si face parte din campania Zâmbeste România, desfãsuratã de GSK Consumer Healthcare în scopul educãrii si promovãrii igienei orale corecte. Astfel, în iunie, luna copiilor, special pentru a face posibil acest program din cadrul parteneriatului cu Salvati Copiii, GSK Consumer Healthcare România va directiona 1% din valoarea vânzãrilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® pentru activitãti de crestere a nivelului de sãnãtate oralã a copiilor între 1 si 10 ani din douã dintre cele mai defavorizate comunitãti din România, sprijinite de Salvati Copiii: Dumesti, judetul Vaslui, si Gorbãnesti, judetul Botosani. Oricine poate sã se alãture cauzei de a dãrui astfel un zâmbet copiilor defavorizati, cumpãrând în luna iunie produse din aceste game. Prin acest program, sute de copii din aceste comunitãti vor beneficia de consultatii si tratamente stomatologice gratuite împotriva cariilor, precum si de educatie pentru o igienã oralã corectã. Acestea sunt mãsuri esentiale pentru îmbunãtãtirea nivelului scãzut de sãnãtate oralã, confirmat si de rezultatele studiului desfãsurat în campania Zâmbeste România, în 2013. „Programul initiat de GSK Consumer Healthcare România pentru Salvati Copiii România reprezintã o continuare fireascã a angajamentului pe care ni l-am luat în cadrul campaniei educationale Zâmbeste România de a oferi solutii pentru o mai bunã sãnãtate oralã a populatiei, dar mai ales a copiilor. Stim cã mai ales în comunitãtile defavorizate existã o nevoie stringentã pentru acces la servicii stomatologice si educatie în igienã oralã si ne bucurãm cã acest program din cadrul parteneriatului aduce un ajutor semnificativ copiilor si familiilor din aceste zone. Nivelul de igienã si sãnãtate oralã sunt foarte importante pentru starea generalã de sãnãtate a copiilor”, declarã Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România si tãrile Adriatice. Programul lansat de Zâmbeste România si Salvati Copiii se va derula în perioada iunie – octombrie 2014 si urmãreste sã îmbunãtãteascã nivelul de sãnãtate oralã al copiilor în zonele în care existã cea mai mare nevoie – în comunitãtile defavorizate, izolate, unde nu existã infrastructurã pentru servicii stomatologice – prin facilitarea accesului la acestea, prin solutii concrete de tratament pentru copii si cultivarea preventiei, oferind cursuri de educatie pentru o igienã oralã corectã.
Nivelul de sanatate orala la copiii din România
Programul a fost creat ca rãspuns la concluziile celui mai recent studiu cu privire la nivelul foarte scãzut de sãnãtate oralã a copiilor , care aratã cã 75% dintre copiii între 5 si 13 ani inclusi în studiu au carii pe dintii de lapte, în timp ce 3/4 din dintii temporari afectati prezintã carii neglijate, care nu sunt tratate. În acest context, specialistii atrag atentia pãrintilor cã si dintii de lapte trebuie îngrijiti si tratati de carii, deoarece acestea pot sã aibã consecinte negative asupra formãrii si sãnãtãtii dintilor definitivi, a masticatiei si a dictiei. De asemenea, stomatologii subliniazã cã orice problemã de sãnãtate oralã netratatã, inclusiv la copii, poate afecta starea generalã de sãnãtate a organismului. În continuare, studiul Zâmbeste România mai aratã cã 38% dintre copii au placã dentarã microbianã semnificativã, fapt ce semnalizeazã o stare precarã de igienã oralã, în timp de 4 din 10 copii de pânã în 13 ani au deja carii pe dintii definitivi,1 fapt îngrijorãtor dat fiind cã unii dinti definitivi încep sã aparã foarte devreme, la vârsta de 6 ani. Aproape 90% din aceste carii sunt netratate. Incidenta ridicatã a cariilor atât în cazul dintilor temporari, cât si al celor definitivi, aratã lipsa unui comportament de preventie si nevoia de educare cu privire la regulile esentiale pentru o igienã oralã corectã.
Sanatatea orala în mediul rural
Nevoia de a crea initiative pentru cresterea nivelului de sãnãtate oralã în comunitãtile defavorizate din România este sustinutã si de datele de consum, care aratã cât de putin îsi îngrijesc românii dintii în mediul rural, în timp ce comportamentul adultilor se rãsfrânge si asupra copiilor. Astfel, potrivit datelor de consum din cel mai recent studiu de piatã Nielsen, în anul 2013, în mediul rural, un român foloseste 1 tub de pastã de dinti timp de 3 ani, însã rezultatele sunt pozitive, deoarece perioada de consum s-a înjumãtãtit în comparatie cu anul trecut, când un cetãtean din mediul rural folosea aceeasi pastã de dinti timp de 6 ani. Totodatã, un român din mediul rural îsi schimbã periuta de dinti o datã la 10 ani, mai des în comparatie cu datele Nielsen de anul trecut, având acum o perioadã de folosire redusã la jumãtate. „Ne bucurãm cã datoritã acestui program putem oferi acestor familii extrem de sãrace acces la servicii stomatologice, educatie si resurse pentru o mai bunã igienã oralã. Ne confruntãm cu realitãti incredibile în ziua de azi, pe care oamenii le vãd mai degrabã în statisticile negative, dar care totusi existã – sunt comunitãti în care copiii nu au fost niciodatã la medicul dentist, familii care nu au posibilitatea sã cumpere periute sau pastã de dinti. Ne strãduim sã schimbãm vietile acestor familii defavorizate încã de la începerea programului „Fiecare copil conteazã”, în anul 2010, lansat cu sprijinul GSK România si al Ministerului Sãnãtãtii, cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantilã, prin facilitarea accesului la sãnãtate, educatie si sprijin material pentru igienã, alimentatie si echipament medical”, declarã Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv al Salvati Copiii România.
Despre Zâmbeste România
Campania Zâmbeste România a fost dezvoltatã în 2012 de GSK Consumer Healthcare, si brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor în igiena oralã, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, în vederea îmbunãtãtirii sãnãtãtii orale în rândul populatiei din România. Proiectul face parte din Platforma Europeanã pentru o Sãnãtate Oralã mai Bunã (BOHEP), amplã initiativã europeanã lansatã în 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sãnãtatea oralã si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.
Despre proiectul Fiecare copil conteaza
Lansat la finalul anului 2010 de cãtre Salvati Copiii România, cu sprijinul GSK România si al Ministerului Sãnãtãtii, proiectul „Fiecare copil conteazã” îsi propune diminuarea cu 15% a mortalitãtii infantile si a mortalitãtii copiilor sub cinci ani, în perioada 2010 – 2015. Prin proiectul „Fiecare copil Conteazã” au fost derulate actiuni menite sã combatã cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componentã majorã de informare si educare, atât în rândul viitoarelor mame, cât si la nivelul fiecãrei comunitãti, si printr-o componentã de interventie, care presupune asigurarea unei alimentatii sãnãtoase, educatie sanitarã, materiale igienico-sanitare, suplimente nutritive femeilor gravide si copiilor cu vârsta de pânã la 5 ani. În comunitãtile în care s-a desfãsurat programul, în 2011 si 2012 nu sau mai înregistrat decese în rândul copiilor cu vârsta mai micã de un an. În 2013, proiectul „Fiecare Copil Conteazã” a venit în sprijinul a peste 4.000 de beneficiari, din care 20% sunt copii sub 1 an , 61% copii cu vârste între 1 si 5 ani, precum si 331 gravide si 413 proaspete mãmici. Proiectul „Fiecare copil conteazã” face parte din campania globalã „Every One” a Aliantei Salvati Copiii, desfãsuratã începând din 2009 în peste 42 de tãri. La nivel mondial, un copil moare la fiecare 3 secunde, ceea ce înseamnã cã anual decedeazã circa 8,8 milioane de copii. La nivel global, prin intermediul acestui proiect vor fi salvate vietile a 500.000 de copii în fiecare an. Totodatã, România este în continuare tara cu cea mai ridicatã ratã a deceselor la copiii cu vârsta de pânã în 5 ani, din Uniunea Europeanã, cu o medie a mortalitãt ii infantile de peste douã ori mai mare fatã de celelalte tãri. Astfel, în timp ce media mortalitãtii infantile în Uniunea Europeanã este de 4,59 la o mie de nãscuti vii, în România decedeazã 10,1 copii la o mie de nãscuti vii.
Despre GSK Consumer Healthcare – Oral Care
GSK – una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cãrei portofoliu are la baza o substantialã activitate de cercetare si dezvoltare. GSK se dedicã îmbunãtãtirii calitãtii vietii oamenilor, ajutându-i sã realizeze mai multe, sã se simtã mai bine si sã trãiascã mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, sã contribuim la cresterea sperantei de viata a românilor si a calitãtii vietii acestora. GSK Consumer Healthcare creeazã prima si cea mai performantã companie de Fast Moving Consumer Health, la baza cãreia stau stiinta si valorile. Compania activeazã în peste 100 de piete din întreaga lume si vinde peste 2 miliarde de produse pe an. În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o traditie puternicã pe piata localã, de peste 20 de ani. Portofoliul sãu include mãrci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale si initiatorul proiectului educational Zâmbeste România, care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale în România, prin implementarea de actiuni pe termen scurt si lung.
Despre Organizatia Salvati Copiii România
Salvati Copiii România este o organizatie neguvernamentalã, de utilitate publicã, non-profit, care militeazã activ pentru drepturile si protectia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Programele organizat iei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atentie deosebitã cãtre cei aflati în situatii dificile – copiii din comunitãtile dezavantajate, copiii victime ale violentei, exploatãrii prin muncã, traficului sau neglijãrii, copiii refugiati etc. În cei 23 de ani de activitate, peste 1.007.000 copii au fost implicati în campaniile si programele desfãsurate de organizatie. Salvati Copiii România este membru al Save the Children International, cea mai mare organizatie independentã din lume care promoveazã drepturile copilului si care cuprinde 30 de membri si desfãsoarã programe în peste 120 de tãri.