Tot despre noul an scolar, privit polemic

Nu stiu ce elan muncitoresc m-a apucat de am publicat, luni, n chiar prima zi de scoal, un text intitulat „Noul an scolar, privit statistic”. Materialul a suscitat un singur comentariu, si acela critic. Ziarul nostru nefiind pasionat de culoarea sosetelor sau chilotilor personajelor publice, era de asteptat ca o tem att de „tern” – educatia – s nu intereseze dect pe foarte putini dintre cititori. n orice caz, aceast unic postare, desi este anonim, merit toat atentia, asa c o voi publica integral. Deci, copy/paste si, neaprat, ghilimele: „Dumneavoastra,domnule/doamna care ati scris articolul,sunteti acea persoana din patru care are niste probleme mintale.Articolul acesta nu e demn de publicat nici macar pe o bucata de hartie igienica.Mi-e mila de copacul care a fost sacrificat pentru a se scrie o asemenea prostie de articol fara continut real si logic,in care ii bagati pe toti elevii in aceeasi oala,cum e vorba romanului,si mi-e mila de locul ocupat fara sens pe Barlad-Online.Rusine voua,ziaristi cu scoala facuta la subsolul Casei de Cultura !” Dat fiind absenta vulgarittilor din postarea de mai sus, aspect pentru care tin s i multumesc, nclin s cred c autorul anonim este o persoan de sex feminin, din Brlad sau din zona Brladului. Flerul mi mai spune c este o persoan cu interese directe n sistem: ori cadru didactic, ori printele unui copil de vrst scolar. Merg, totusi, pe prima variant. Sintagma „prostie de articol fr continut real si logic” pune, deja, o distant considerabil ntre nivelul de pregtire al doamnei si subsemnatul, aspect care, voi explica la final de ce, m onoreaz. Cel mai probabil din neatentie, partenera mea de polemic scris a ratat sensul materialului pe care l-am publicat luni. Nu, elevii nu au fost bgati, toti, n aceeasi oal. Dar, stimat doamn, tineti cont c nici dumneavoastr nu puteti pleca de la premisa c toti elevii sunt olimpici; n realitate, cei mai multi se zbat ntr-o sup de mediocritate. Analizati rezultatele lor la examenele nationale si, mai departe, admiteti trista realitate c mai putin de patru elevi din zece reusesc s ia Bacalaureatul. n mare msur, nebacalaureat ii de mine sunt elevii care, luni, dup scurta si austera festivitate de nceput de an scolar, au umplut barurile si crsmele. Si nu „bucuria revederii” a fost stropit cu mult bere, v asigur. Asta au fcut si n cursul anului trecut, asta vor face si n acest an. Cum s i bgm noi n aceeasi oal cu tot mai putinii elevi care fac performant de dragul lor si nu de frica esecului? De ce s vorbim laudativ despre exceptiile fericite, cnd misiunea principal, inclusiv a „ziaristilor cu scoala fcut la subsolul Casei de Cultur”, trebuie s fie semnalarea si, pe ct posibil, corectarea erorilor din sistem? Meditati, v rog, la aceste dou ntrebri. nainte de a scrie ceva pe tema n discutie, v asigur c eu am fcut-o temeinic. Pe final, dup ce am recunoscut distanta considerabil dintre nivelurile de educatie ale fiecruia, stau si m ntreb: dumneavoastr crei „Case de Cultur” datorati evidentele vicii de scriere? V recomand clduros s lsati spatiu dup fiecare punct pe care l trntiti n text. Dac nu e prea mult ce v cer, acelasi lucru l-ati putea face si dup virgule. Dac nu aveti „spatiu” suficient, l puteti folosi pe cel pe care l-ati lsat, iarsi incorect, ntre ultimul cuvnt din postare si semnul exclamrii.

P.S.: S-ar putea s fiu chiar eu acea persoan din patru cu probleme mintale. Subliniez, s-ar putea. Dar dac ntr-adevr sunteti cadru didactic, asa cum am bnuit la un moment-dat, iar eu un printe, cu sigurant as avea probleme mintale dac v-as ncredinta dumneavoastr copilul meu spre educare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.