Mai putin de 30% dintre romni cred c situatia financiar a familiei lor se va nrutti n urmtoarele 12 luni, iar aproape un sfert se asteapt chiar s aib o situatie mai bun, ceea ce arat o mbunttire a gradului de ncredere, n principal pe fondul campaniei electorale, potrivit GfK.
n luna mai, indicele de ncredere a populatiei msurat de Barometrul de ncredere a Consumatorului realizat de GfK a nregistrat cea mai mare valoare de la debutul crizei. Numrul nencreztorilor s-a redus de la 61% acum un an la 50% n prezent, se arat ntr-un comunicat al companiei de cercetare. „Dac n mai 2011, aproape patru din zece dintre cei chestionati credeau c situatia financiar a familiei lor se va nrutti n urmtoarele 12 luni ntr-o mai mic sau mai mare msur, la distant de un an doar 27% mai cred acest lucru, n vreme ce 24% se asteapt ca situatia lor chiar s se mbuntteasc si 42% s rmn la fel ca n prezent. Comparnd starea lor financiar prezent cu cea din urm cu un an, doar jumtate dintre cei chestionati afirm c aceasta s-a degradat, fat de 64% care considerau acest lucru n mai 2011, iar 11 procente afirm c triesc mai bine dect n mai 2011”, reiese din barometru. Si n privinta situatiei economice generale a trii se simte o mbunttire, n conditiile n care anul trecut 80% dintre cei chestionat i nu credeau c economia merge bine, iar n prezent ponderea acestora s-a redus la 65%. Doi din zece romni vd chiar o ndreptare a situatiei economice n urmtoarea perioad. „Ca de obicei n perioada campaniilor electorale din ultimii ani, promisiunile oamenilor politici au un efect foarte convingtor asupra romnilor, iar aceasta se traduce n cresterea indicatorului de ncredere”, a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK Romnia. Predilectia ctre economisire si ncrederea n stabilitatea locului de munc sunt alti indicatori esentiali n evaluarea bunstrii societtii. Astfel, mai mult de trei sferturi dintre romni nu consider c este momentul potrivit pentru a economisi, iar opt din zece spun c este putin probabil s pun bani deoparte n urmtorul an. n acelasi timp, 87% din populatie crede c preturile au fost mai ridicate n mai 2012 fat de aceeasi perioad a anului anterior, iar 77% estimeaz c acestea se vor mri pe parcursul urmtorului an. Oamenii sunt mai ncreztori si n stabilitatea locurilor de munc, avnd n vedere c doar 58% dintre romni cred c somajul va creste n decursul acestui an, cu 10 procente mai putin dect n mai 2011. Intentia de achizitie a unor bunuri de folosint ndelungat rmne sczut, dar totusi, aproape 18% si doresc s investeasc n lucrri de mbun- ttire a locuintei, dar numai 6% intentioneaz s si cumpere sau s si construiasc o cas n urmtoarea perioad. Informatiile provin din Barometrul de ncredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia European si realizat lunar de GfK Romnia. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romniei n vrst de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1.000 de persoane intervievate n fiecare lun. Prezent pe piata local din 1992, GfK Romnia a avut cu o cifr de afaceri de aproape 11 milioane euro n 2011. Activittile GfK Romnia sunt structurate n dou sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences. Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piat din lume, cu peste 11.000 de experti.