Sondaj GfK: Ce influent a avut campania electoral asupra gradului de ncredere al romnilor

Mai putin de 30% dintre romni cred c situatia financiar a familiei lor se va nrutti n urmtoarele 12 luni, iar aproape un sfert se asteapt chiar s aib o situatie mai bun, ceea ce arat o mbunttire a gradului de ncredere, n principal pe fondul campaniei electorale, potrivit GfK.

n luna mai, indicele de ncredere a populatiei msurat de Barometrul de ncredere a Consumatorului realizat de GfK a nregistrat cea mai mare valoare de la debutul crizei. Numrul nencreztorilor s-a redus de la 61% acum un an la 50% n prezent, se arat ntr-un comunicat al companiei de cercetare. „Dac n mai 2011, aproape patru din zece dintre cei chestionati credeau c situatia financiar a familiei lor se va nrutti n urmtoarele 12 luni ntr-o mai mic sau mai mare msur, la distant de un an doar 27% mai cred acest lucru, n vreme ce 24% se asteapt ca situatia lor chiar s se mbuntteasc si 42% s rmn la fel ca n prezent. Comparnd starea lor financiar prezent cu cea din urm cu un an, doar jumtate dintre cei chestionati afirm c aceasta s-a degradat, fat de 64% care considerau acest lucru n mai 2011, iar 11 procente afirm c triesc mai bine dect n mai 2011”, reiese din barometru. Si n privinta situatiei economice generale a trii se simte o mbunttire, n conditiile n care anul trecut 80% dintre cei chestionat i nu credeau c economia merge bine, iar n prezent ponderea acestora s-a redus la 65%. Doi din zece romni vd chiar o ndreptare a situatiei economice n urmtoarea perioad. „Ca de obicei n perioada campaniilor electorale din ultimii ani, promisiunile oamenilor politici au un efect foarte convingtor asupra romnilor, iar aceasta se traduce n cresterea indicatorului de ncredere”, a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK Romnia. Predilectia ctre economisire si ncrederea n stabilitatea locului de munc sunt alti indicatori esentiali n evaluarea bunstrii societtii. Astfel, mai mult de trei sferturi dintre romni nu consider c este momentul potrivit pentru a economisi, iar opt din zece spun c este putin probabil s pun bani deoparte n urmtorul an. n acelasi timp, 87% din populatie crede c preturile au fost mai ridicate n mai 2012 fat de aceeasi perioad a anului anterior, iar 77% estimeaz c acestea se vor mri pe parcursul urmtorului an. Oamenii sunt mai ncreztori si n stabilitatea locurilor de munc, avnd n vedere c doar 58% dintre romni cred c somajul va creste n decursul acestui an, cu 10 procente mai putin dect n mai 2011. Intentia de achizitie a unor bunuri de folosint ndelungat rmne sczut, dar totusi, aproape 18% si doresc s investeasc n lucrri de mbun- ttire a locuintei, dar numai 6% intentioneaz s si cumpere sau s si construiasc o cas n urmtoarea perioad. Informatiile provin din Barometrul de ncredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia European si realizat lunar de GfK Romnia. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romniei n vrst de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1.000 de persoane intervievate n fiecare lun. Prezent pe piata local din 1992, GfK Romnia a avut cu o cifr de afaceri de aproape 11 milioane euro n 2011. Activittile GfK Romnia sunt structurate n dou sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences. Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piat din lume, cu peste 11.000 de experti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.